Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > REKLAMDA YARATICI STRATEJİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAMDA YARATICI STRATEJİLER Birinci düzey HİT 412 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilere yeni reklam yöntemleri hakkında bilgi vermek ve reklamlarda yaratıcı fikrin stratejik bağlamda kullanımını öğretmek hedeflenmektir.
Dersin tanımı Reklam yaratma sürecinin başlangıcı olan “stratejik planlama” aşamasını, öğrencilere örnekler ile tanıtan bu ders yeni reklam yöntemlerine de değinmektedir.

Dersin içeriği
1- Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2- Yaratıcılık nedir? Kimler yaratıcıdır.
3- Yaratıcı strateji nedir? Zamanın ruhu
4- Yaratıcılığın temel boyutları
5- Yaratıcı sürecin aşamaları
6- İkna stratejileri
7- Marka stratejileri
8- Konumlandırma stratejisi
9- Yeni medya ve yeni Pazarlama
10- Yeni reklam yöntemleri
11- Yeni reklam yöntemleri
12- Geleneksel ve yeni mukayesesi
13- Örnek reklam incelemeleri
14- Örnek reklam incelemeleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Günümüz reklamcılığının özelliklerini sıralar.
2- Reklam stratejilerini tanımlayabilir.
3- Yaratıcı strateji kavramını tartışabilecektir.
4- Yaratıcı stratejiyi yaratıcı fikre dönüştürebilecektir
5- Yeni yöntemlerin geleneksel yöntemlere entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olunabilir
6- Strateji ve yaratıcılık hakkında bilgi sahibi olunabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Koray Odabaşı – A. Korhan Odabaşı, İnternette Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınları 2007
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar