Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.dr.) > PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİ Üçüncü düzey VFZ-609 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NAZMİ ÇETİN Prof.Dr.Nazmi ÇETİN Doç.Dr.Ebru ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere proje hazırlama teknikleri hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu derste proje hazırlama teknikleri anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin Genel Tanıtımı
2- Proje nedir? Proje döngüsü – Mantıksal Çerçeve Analizine Giriş
3- Sorun Analizi Yaklaşımı ve Uygulama
4- Hedef, Strateji, Paydaş Analizi / Proje amacı oluşturma ve Uygulama
5- Saha Çalışması: Seçilen proje konusunda çalışan bir kurumun proje grubu olarak ziyareti
6- Proje konularının tartışılması Faaliyet planı oluşturma ve Uygulama
7- Projenin Dikey Mantığı: Sonuçlar, Çıktılar ve Risk Analizi ve Uygulama
8- Projenin Yatay Mantığı: Göstergeler, Doğrulama ve Uygulama
9- İzleme ve Değerlendirme ve Uygulama Sürdürülebilirlik: Projenin toplumsal cinsiyet ve çevreye bağlı etkileri ve Uygulama
10- Faaliyet Takvimi ve Uygulama
11- Kaynak Planlaması, Bütçeleme ve Raporlama ve Uygulama
12- Proje formu nasıl doldurulur?
13- Proje sunumları
14- Proje formları teslimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Proje geliştirme için temel araç olarak bir Mantıksal Çerçeve Analizi yoluyla sosyal, ekonomik veya çevresel konularda bir proje teklifi hazırlayabilecekler.
2- AB dahil çeşitli uluslararası ve ulusal finansman türleri ve fon programlarının bağlamı ve amaçlarını öğrenmiş olacaklar.
3- Hibe ve fon programlarının gereklilikleri ve ilkelerinin farkında olacaklar.
4- Hazırladıkları projelerde hedef grup ve son yararlanıcıların katılımı ve gerçek ihtiyaçlarına özen gösterebileceklerdir
5- Hibe ve fon programlarının gereklilikleri ve ilkelerinin farkında olacaklar.
6- Hazırladıkları projelerde hedef grup ve son yararlanıcıların katılımı ve gerçek ihtiyaçlarına özen gösterebileceklerdir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya 5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar