Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ALMANCA III |
Birinci düzey |
TUR411.2 |
Seçmeli |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Almanca
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZİYA ASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğretim Gör Ziya Aslan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Genel ve mesleki anlamda, otel ,restoranlarda ve buradaki ön bürolarda sürekli karşılaşılan Almanca dilinde iletişim becerilerinin kazandırılması, gereksinimleri basit ifade edebilme ve mesleki alanda belirli konuları anlayabilmeleri hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
B1 düzeyinde Almanca bilgisi verilir. Otel, restoran işletmeciliği ile ilgili konularda konuşma ve yazışma becerilerini kazanır.
|
1- |
die Gaeste und Kollegen begrüssen- Hotelleistungenund darüber Auskunft geben.
|
2- |
Menü Bestellungen entgegennehmen; Speisen empfehlen;Speisen ins Deutsche übersetzen. Reklamationen im Restaurant,an der Rezeption entgegennehmen und darauf reagieren. Nebensätze bilden.
|
3- |
Auskunft erteilen über Öffnungszeiten,Reisedaten, Fahrplaene, Flugplaene,Reservierungen. Nebensätze bilden.
|
4- |
Im Restaurant abrechenen ,besondere Wünsche entgegennehmen,Auskünfte erteilen.Sehenswürdigkeiten empfehlen. Indrekte Fragesaetze bilden
|
5- |
Ortsangaben im Hotel machen,Servicewünsche entgegennehmen.Infinitivsaetze mit "zu" bilden.
|
6- |
Ortsangaben im Hotel und ausserhalb des Hotel machen.Perfekt und Praeteritum bilden.
|
7- |
Zimmerbstellung entgegennehmen,Anmeldeformalitaeten erledigen.Perfekt und Praeteritum bilden.
|
8- |
Besichtigungsprogramm empfehlen,Einkaufen und darüber Askünfte geben.Relativsaetze bilden.
|
9- |
Rundfahrten, Reisen, Leihwagen, kulturelle Angebote vermitteln.
|
10- |
In der Küche,Koch,Köchin,einheimische Küche,türkische Spezialitaeten.Haushalts - und Küchengeraete
|
11- |
Internationale Küche und Lebensmittel(Metzger,Gemüsehaendler,Fischer)
|
12- |
In der Bar;alkoholische Getraenke,alkoholfreie Getraenke kennen und anbieten.
|
13- |
Auf dem Markt; Kräuter,Obst und Gemüse. Sprichwörter und Redensarten rund um das Essen.
|
14- |
Abrechnung, Reklamationen, Verabschiedung von Gästen.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Okul, iş (restoran, otel seyahat) boş zamanlar vb. gibi alışılmış konularda, standart dil net bir şekilde kullanıldığında önemli noktaları anlayabilir.
|
2- |
Seyahatlerde, Almancanın konuşulduğu yerlerde karşılaşabileceği çoğu durumların üstesinden gelebilir.
|
3- |
Yasadığı olay ve deneyimleri, beklentilerini anlatabilir, görüşlerini kısa olarak açıklayabilir.
|
4- |
Kısa ve basit cümlelerle kartpostal ve kişisel bilgi içeren formları doldurabilir.
|
5- |
CV yazma gibi iş hayatında gerekli bilgileri edinmektedir
|
6- |
Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, alanındaki bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlamak ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1),
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
87
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
www.lernmedien-wolkenkratzer.de B1
Studio d B1 Deutsch im Hotel II
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Langenscheidtskurzgrammatik.
Deutsch im Tourismus.Kommunikation im Tourismus Fraus- Göthe Institut
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | www.lernmedien-wolkenkratzer.de |
|
|