Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > ÜRETİM YÖNETİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÜRETİM YÖNETİMİ I Birinci düzey A-İŞL301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok.
Eğitimin dili Türkçe.
Koordinatör PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Filiz ÇALIŞKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Üretim yönetimi ile ilgili temel bilgilerin verilmesi.
Dersin tanımı Üretim sistemlerinin özelliklerini, temel üretim tiplerini, bir işletmenin kuruluş yerinin belirlenmesi, fabrika içi yerleşim düzenlemesi, kapasite planlaması ve stok yönetimi ile ilgili temel bilgileri verir.

Dersin içeriği
1- Üretim Yönetiminde Temel Kavramlar
2- Üretim Sistemleri Üretim sistemlerinin üretim faktörlerini, üretim yöntemlerini ve ürünü esas alan özellikleri
3- Temel Üretim Tipleri ve Özellikleri
4- Fabrika Kuruluş Yerinin Belirlenmesi. Fabrika kuruluş yerinin belirlenmesinde kullanılan sayısal yöntemler
5- Kapasite Çeşitleri ve Kapasite Planlaması. İnsan ve üretim aracı için zamansal kapasitenin belirlenmesi
6- Kapasite planlamasında kullanılan sayısal yöntemler
7- Üretimde Kapasite Ekonomisi
8- Ara sınav
9- Ürün ağaçları çeşitleri. Parça listeleri. Parça listesi çözümlemesi ve parça listesi çözümlemesinde kullanılan sayısal teknikler.
10- İş yeri Düzenlemesi. Ürüne göre iş yeri düzenlemesinde kullanılan sayısal yöntemler
11- Sürece göre işyeri düzenlemesinde kullanılan sayısal yöntemler
12- Stok Yönetimi. Stok maliyetleri
13- Statik - deterministik stok kontrol yöntemleri
14- Dinamik - deterministik stok kontrol yöntemleri.
15- Stokastik stok kontrol yöntemleri
16- Dönemsonu Sınav
17- Dönemsonu Sınav
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üretim sistemleri ve özellikleri ile üretim yönetiminin çalışma alanları bilinir.
2- Öğrenci, Fabrika kuruluş yeri ve fabrika içi yerleşim düzenlemesi ile ilgili teorik bilgi sahibidir ve bu amaçla kullanılan sezgisel, optimizasyon yöntemlerinden bazılarını kullanır.
3- Öğrenci, insan ve makine için süre cinsinden kapasite hesaplaması yapar.
4- Öğrenci, parça listesi çözümlemesi yapar.
5- Ne zaman ne kadar sipariş verileceğinin bulunması konusunda statik-deterministik modelleri kullanabilir.
6- Ne zaman ne kadar sipariş verileceğinin bulunması konusunda dinamik-deterministik modelleri kullanabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hocanın ders notları kullanılır.
Yardımcı Kaynaklar Hulisi Demir, Üretim Yönetimi

Ders ile ilgili dosyalar