Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİK Birinci düzey TEM 309 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, genel olasılık ve istatistik bilgilerinin verilmesinin yanı sıra, mühendislik uygulamalarına yönelik istatistiksel yöntemlerin mühendislik öğrencilerine kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Temel Kavramlar, Veri Türleri , Veri Kaynakları, Veri Toplama Teknikleri, Örnekleme Teknikler, Sıklık (Frekans) Dağılımları, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Dağılma, Çarpıklık ve Basıklık Ölçüleri, Olasılık ve Özel Olasılık Dağılımları, Normal Dağılım, Güven Aralıkları, Hipotez testleri, Regresyon

Dersin içeriği
1- Olasılık ve istatistiğin tanımı
2- Veri girişi ve düzenlenmesi,
3- İhtimal Teorisi ve kavramlar,
4- İhtimal dağılımları ve uygulamaları,
5- Tahmin teorileri, Örnekleme teorisi ve dağılımları,
6- Süreksiz Dağılım Tipleri, Hipergeometrik, Binom ve Poisson dağılımları
7- Sürekli Dağılım Tipleri, Normal Dağılıma giriş
8- Normal Dağılım
9- Normal Dağılımla ilgili Örnek Problemler ve Çözümleri
10- Örnekleme Dağılımları,
11- Hipotez Testi, Güven aralıkları
12- t-dağılımı
13- Ki-Kare Dağılımı ve F-Dağılımı
14- Örnek Problemler ve Çözümleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel olasılık ve istatistik bilgisi kazanır
2- Veri analizi yapabilir
3- Süreksiz dağılım tiplerini (Hipergeometrik, Binom ve Posisson) kavrar
4- Normal dağılım konusunu kavrar
5- t- dağılımı konusunu kavrar
6- Ki-kare dağılımı konusunu kavrar
7- F dağılımı konusunu kavrama
8- Mühendislik uygulamalarına yönelik istatistiksel çalışma yapabilme becerisi kazanır
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     57
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz
Yardımcı Kaynaklar D.C. Montgomery, Design and Analysis of Experiments, 2001

Ders ile ilgili dosyalar