Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarla Bitkileri (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI II İkinci düzey TAB 722 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili --
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Öğrencilere anabilim dalı yeterliliklerini kazandırmak için danışmanlık yapmak
Dersin tanımı --

Dersin içeriği
1- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
2- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
3- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
4- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
5- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
6- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
7- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
8- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
9- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
10- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
11- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
12- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
13- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
14- Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi
2- --
3- --
4- --
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2- Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3- Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4- Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5- Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7- Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9- Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10- Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11- Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12- Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13- Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14- Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15- Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  **