Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAZ, ÖRDEK VE HİNDİ BESLEMESİ |
Birinci düzey |
VHB 628 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EROL BAYTOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. ERAY AKTUĞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
|
Dersin amacı
|
Kaz,Ördek ve Hindi Beslenmesi Hakkında Bilgi Vermek
|
Dersin tanımı
|
Kaz,Ördek ve Hindi Beslenmesinin Hayvan Beslemedeki Önemi
|
1- |
Kazların besin madde gereksinimleri
|
2- |
Kazların besin madde gereksinimleri
|
3- |
Kazların civcivlerin beslenmesi
|
4- |
Damızlıkların kazların beslenmesi
|
5- |
Damızlıkların kazların beslenmesi
|
6- |
Kaz ırkları
|
7- |
Kaz ırkları
|
8- |
Ördeklerde besin madde ve enerji ihtiyaçları
|
9- |
Ördeklerin beslenmesi
|
10- |
Besi şekilleri
|
11- |
Etçi ve damızlık ördeklerin beslenmesi
|
12- |
Ara Sınav
|
13- |
Hindilerin beslenmesinde diikat edilecek gereken notlar
|
14- |
Yem tüketimi ve yemden yararlanma oranları
|
15- |
Etlik hindilerin beslenmesi
|
16- |
Damızlık hindi palazların beslenmesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tavuk,Kaz,Ördek ve Hindi Beslenmesi hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
Tavukların,Kazların,Ördeklerin ve Hindilerin Besin Madde Gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olması
|
3- |
Etçi ve Yumurtacı Tavukların Beslenmesi hakkında bilgi sahibi olması
|
4- |
Hindilerin beslenmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında bilgi sahibi olması
|
5- |
Kaz ve Ördeklerin dikkat edilmesi gereken noktalar hakkında bilgi sahibi olması
|
6- |
Tavuk,Kaz,Ördek ve Hindi Beslemede Kullanılan Bazı Yem Maddelerinin hakkında bilgi sahibi olması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.
ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Medipres,Ankara.
ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990: Feeds and Nutrition.
|
|