Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > İLERİ PERİODONTOLOJİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ PERİODONTOLOJİ I Birinci düzey DPR 601 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERVET KESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Öğretim elemanı odasında ders anlatımı
Dersin amacı Öğrencinin periodontoloji ve implantoloji alanında bilgi düzeyini ve klinik tecrübesini artırmak ve bu konuda klinik araştırma tecrübesi kazandırmak
Dersin tanımı Teorik ders

Dersin içeriği
1- Klinik pratikte kanıta dayalı yaklaşım
2- İleri periodontal hastalığa sahip hastalarda multidisipliner yaklaşımları ve entegre tedaviyi içeren teşhis ve tedavi planlaması
3- Periodontitise sahip hastalarda dental implant uygulamaları ve idamesi
4- Periodontal ve periiimplanter tedavide lazer kullanımı
5- Periodontal tedavide Mikrocerrahi
6- Periodontal doku rejenerasyonu ve plastik cerrahide doku mühendisliği
7- Periodontal teşhis ve tedavisinde dental tomografi kullanımı
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Periodontal hastalığa sahip hastalarda kanıta dayalı periodontal tedavi planlaması yapabilme konusunda bilgi sahibi olmak
2- İleri periodontal hastalığa sahip kompleks vakalarda endodonti, ortodonti ve protetik rehabilitasyon gibi farklı disiplinlerle birlikte teşhis ve tedavi planlamasının yürütülmesi hakkında bilgi sahibi olmak
3- İleri alveoler kemik kaybına sahip periodontitisli bireylerde gerçekleştirilecek dental implant uygulamaları ve yerleştirilen bu implantların ağızda sağlıklı bir şekilde fonksiyon görmelerini sağlayacak periodontal idame protokolü hakkında bilgi sahibi olmak
4- Gerek periodontal gerekse implant çevresi bölgedeki mevcut inflamatuar problemin tedavisinde lazer kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
5- Büyütme altında daha hassas bir cerrahinin gerektiği durumlarda başvurulacak mikrocerrahi uygulma ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak
6- İnflamasyon sebebiyle kaybedilen periodontal ve implant çevresi desteğin ve estetiğin tekrar kazanılmasında uygulanan doku mühendisliği işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak
7- Periodontal teşhis ve tedavi planlamasında konvansiyonel görüntüleme yöntemlerine destek olarak kullanılan dental tomografiler hakkında bilgi sahibi olmak
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 10 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Periodontology 2000
Yardımcı Kaynaklar iLGİLİ LİTERATÜR

Ders ile ilgili dosyalar