Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > MEKANSAL VERİTABANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEKANSAL VERİTABANLARI Birinci düzey BİM 617 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METE ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. METE ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mekansal veritabanları ve veri madenciliği hakkında temel teşkil edecek bilgilerin verilmesidir.
Dersin tanımı Mekansal veritabanları ve coğrafi bilgi sistemleri arasındaki farklar, mekansal veritabanları için veri modelleri, sorgu optimizasyonu, mekansal ağlar ve mekansal veritabanlarındaki son gelişmeler.

Dersin içeriği
1- Giriş, Veri Nedir
2- Mekansal kavramlar ve veri modelleri
3- Mekansal depolama ve indeksleme, grid dosyaları, R ağaçları
4- Mekansal depolama ve indeksleme, grid dosyaları, R ağaçları
5- Sorgu optimizasyonu
6- Sorgu optimizasyonu
7- Dağıtık ve paralel mekansal veritabanı sistemleri
8- Dağıtık ve paralel mekansal veritabanı sistemleri
9- Mekansal ağlar
10- Mekansal ağlar
11- Mekansal veri madenciliğine giriş
12- Mekansal sınıflandırma, Kümeleme ve anormallik tespiti
13- Mekansal sınıflandırma, Kümeleme ve anormallik tespiti
14- Zamansal, mekansal, mekan-zamansal veri madenciliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problem çözme becerisi
2- Analiz etme becerisi
3- Mekansal veritabanlarını kullanma becerisi
4- Mekansal sorgu becerisi
5- Mekansal veritabanları tasarım becerisi
6- Mekan-zamansal veri analizi
7- Mekansal veri analizi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 25 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders not ve sunumları
Yardımcı Kaynaklar Spatial Databases, S. Chawla, S. Shekhar

Ders ile ilgili dosyalar