Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > MEKANSAL VERİTABANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEKANSAL VERİTABANLARI Üçüncü düzey BİM 617 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METE ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. METE ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mekansal veritabanları ve veri madenciliği hakkında temel teşkil edecek bilgilerin verilmesidir.
Dersin tanımı Mekansal veritabanları ve coğrafi bilgi sistemleri arasındaki farklar, mekansal veritabanları için veri modelleri, sorgu optimizasyonu, mekansal ağlar ve mekansal veritabanlarındaki son gelişmeler.

Dersin içeriği
1- Giriş, Veri Nedir
2- Mekansal kavramlar ve veri modelleri
3- Mekansal depolama ve indeksleme, grid dosyaları, R ağaçları
4- Mekansal depolama ve indeksleme, grid dosyaları, R ağaçları
5- Sorgu optimizasyonu
6- Sorgu optimizasyonu
7- Dağıtık ve paralel mekansal veritabanı sistemleri
8- Dağıtık ve paralel mekansal veritabanı sistemleri
9- Mekansal ağlar
10- Mekansal ağlar
11- Mekansal veri madenciliğine giriş
12- Mekansal sınıflandırma, Kümeleme ve anormallik tespiti
13- Mekansal sınıflandırma, Kümeleme ve anormallik tespiti
14- Zamansal, mekansal, mekan-zamansal veri madenciliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problem çözme becerisi
2- Analiz etme becerisi
3- Mekansal veritabanlarını kullanma becerisi
4- Mekansal sorgu becerisi
5- Mekansal veritabanları tasarım becerisi
6- Mekan-zamansal veri analizi
7- Mekansal veri analizi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 25 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders not ve sunumları
Yardımcı Kaynaklar Spatial Databases, S. Chawla, S. Shekhar

Ders ile ilgili dosyalar