Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > JAPONCA GRAMERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JAPONCA GRAMERİ Birinci düzey JDE202 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Japonca seviyeyi orta düzeye ulaştırmak.
Dersin tanımı Japonca dilbilgisinin öğretildiği derstir. Öğrencinin yazma, okuma, anlama ve konuşma becerisini kazanabilmesini sağlayan önemli bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sebep bildiren anlatımlar Verme-alma eylemleri
2- Vta mono da. (Geçmişteki bir durumu ya da yapılan bir şeyi yad etmek) N toshite (olarak) Karşılaştırma ifadeleri Koşul anlatımlar
3- İki olayın birbirine göre zaman çizgisi üzerindeki konumu. ...aida (ni) ...uchi(ni)
4- ...ni tomonatte (ile birlikte) N/na dearu (yazı dili) tsumari / ippou (bağlaçlar)
5- ...ni yotte (tarafından) yazı dilinde kullanılmaktadır. Vru bekida. Saygı dili
6- ...darou. ...wakeganai ...wakedawanai. Vru koto...koso...
7- ...to iu N... Vro koto / N hodo ...wa nai. ...gurai/ kurai N kara suru to... ...ka yori...
8- Ara sınav
9- V te irai... "ko-so-a" İşaret zamirleri N de arouto...
10- Bileşik Eylemler İlgeçler
11- Vmasu tsutsu aru. Vta tokoro N rashii
12- N+Nitotte ...zuni ...toshitara
13- ...darake... V nai to... ...tabini...
14- ...ni suginai... ...sae..ba... ...monono..
15- Dönem sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta seviye Japoncayı yazabilme ve okuyabilme becerisi
2- Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi
3- Kendi kendine öğrence becerisini kazanmak
4- Takım çalışması yapabilme becerisi
5- ---
6- ---
7- ---
8- ---
9- ---
10- ---

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Chuukyuu kara manabu Nihongo,Kenkyuusha, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Nihongo Hyougen Bunkei, Nihongo bunkei jiten, Donna toki dou tsukau Nihongo Hyougen Bunkei

Ders ile ilgili dosyalar