Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > ASTRONOMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ASTRONOMİ İkinci düzey FBO 305 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uzayı tanıyarak uzayın oluşumunu ve bugünkü durumuna gelene kadar geçen tarihsel süreçte bilim adamlarının ortaya koydukları bilimsel ilkeleri anlamak
Dersin tanımı FBO 402 Astronomi dersi Evrenin ve Güneş sisteminin genel yapısı, Kepler yasaları ve yıldızlarla ilgili temel kavramları öğretmeyi amaçlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Astronomi tarihine genel bir bakış
2- Evren ve uzayı tanıma
3- Keppler Yasaları
4- Güneş sisteminin yapısı
5- Gezegenler ve özellikleri, uydular
6- Gökadalar
7- Kırmızı devler
8- Ara sınav
9- Evrenin Genel Yapısı
10- Big bang teorisi
11- Yıldızların oluşumu ve nötron yıldızları
12- Beyaz cüceler ve Karadelikler
13- Newtonun evrensel çekim kanunun ve evrenin yapısı
14- Zaman döngüsü ve zaman genişlemesi
15- Dönem sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Evren ve evrenin oluşum teorilerini açıklayabilir.
2- Gezegenlerin hareketlerini Keppler Kanunlarını kullanarak açıklayabilir.
3- Gök cisimlerinin yapısının ve gök cisimlerinin nasıl oluştuğunu açıklayabilir.
4- Astronomiyle ilgili matematiksel ve fiziksel problemleri çözebilir ve bunları yorumlayabilir.
5- Astronomiyle ilgili bilgileri sınıflandırabilir.
6- Yıldızlar ve gökadalarla ilgili açıklama ve sınıflamalar yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Atkinson, Stuart. 2003; Tübitak Popüler Bilim Yayınları, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Gribbin, Mary and John. 2005; Tübitak Yayınları, Ankara Painter, Mike. 2004; Tübitak Yayınları, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar