Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > İNGİLİZCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE II Üçüncü düzey REH202 4 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili İngilizce.
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL GÜRBEDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ayşegül GÜRBEDEN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ, Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından görevlendirilen Öğretim Görevlileri
Dersin veriliş şekli Teorik.
Dersin amacı Öğrencilere orta düzeyde dört ana İngilizce becerisinin (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) aktif bir şekilde kullanımını kazandırma.
Dersin tanımı Öğrencilerimiz dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini orta düzeyde cümlelerle ifade ederler.

Dersin içeriği
1- Geniş zaman, Şimdiki zaman, Durum bildiren fiiller.
2- Yakın geçmiş zaman, Fiil kalıpları.
3- Geçmiş zaman, Geçmiş zamanın hikayesi, Yakın geçmiş zaman.
4- Tahmin bildiren ifadeler, Gelecek zaman kalıpları.
5- Yakın geçmiş zaman, Geçmiş zaman, Yakın geçmiş zamanda süreklilik
6- Modal (yardımcı) fiiller, Şart cümleleri: 1. tip, Zaman cümlecikleri.
7- Sıfatlarda derecelendirme, Geçmişteki alışkanlıklar, Geçmiş zaman.
8- Modal (yardımcı) fiiller (Mevcut durum ve geçmişle ilgili tahminler).
9- Tanımlıklar, Edilgen çatı.
10- İlgi cümlecikleri (tanımlayan), Şart cümleleri: 2. tip.
11- Aktarma cümleleri.
12- Geçmiş zamana dair Modal (yardımcı) fiiller.
13- Geçmiş zamana dair Modal (yardımcı) fiiller.
14- Genel tekrar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerimiz başka birine ait cümleleri aktarabilirler.
2- Öğrencilerimiz soruları aktarabilirler.
3- Öğrencilerimiz isim fiilleri kullanabilirler.
4- Öğrencilerimiz şart cümlelerinde 3. tipi kullanarak geçmişten bahsedebilir.
5- Öğrencilerimiz isim ve fiillerden sıfat ve zarflar yapabilirler.
6- Öğrencilerimiz miktar belirleyicileri etkili bir şekilde kullanabilirler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 14 140
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 14 84
Ödevler 5 8 40
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 5 5 25
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     309
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 10 40
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Life Intermediate
Yardımcı Kaynaklar Life Intermediate Workbook

Ders ile ilgili dosyalar