Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNGİLİZCE II |
Üçüncü düzey |
REH202 |
|
4 |
12.00 |
12.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce.
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL GÜRBEDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Ayşegül GÜRBEDEN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ, Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından görevlendirilen Öğretim Görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere orta düzeyde dört ana İngilizce becerisinin (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) aktif bir şekilde kullanımını kazandırma.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerimiz dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini orta düzeyde cümlelerle ifade ederler.
|
1- |
Geniş zaman, Şimdiki zaman, Durum bildiren fiiller.
|
2- |
Yakın geçmiş zaman, Fiil kalıpları.
|
3- |
Geçmiş zaman, Geçmiş zamanın hikayesi, Yakın geçmiş zaman.
|
4- |
Tahmin bildiren ifadeler, Gelecek zaman kalıpları.
|
5- |
Yakın geçmiş zaman, Geçmiş zaman, Yakın geçmiş zamanda süreklilik
|
6- |
Modal (yardımcı) fiiller, Şart cümleleri: 1. tip, Zaman cümlecikleri.
|
7- |
Sıfatlarda derecelendirme, Geçmişteki alışkanlıklar, Geçmiş zaman.
|
8- |
Modal (yardımcı) fiiller (Mevcut durum ve geçmişle ilgili tahminler).
|
9- |
Tanımlıklar, Edilgen çatı.
|
10- |
İlgi cümlecikleri (tanımlayan), Şart cümleleri: 2. tip.
|
11- |
Aktarma cümleleri.
|
12- |
Geçmiş zamana dair Modal (yardımcı) fiiller.
|
13- |
Geçmiş zamana dair Modal (yardımcı) fiiller.
|
14- |
Genel tekrar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerimiz başka birine ait cümleleri aktarabilirler.
|
2- |
Öğrencilerimiz soruları aktarabilirler.
|
3- |
Öğrencilerimiz isim fiilleri kullanabilirler.
|
4- |
Öğrencilerimiz şart cümlelerinde 3. tipi kullanarak geçmişten bahsedebilir.
|
5- |
Öğrencilerimiz isim ve fiillerden sıfat ve zarflar yapabilirler.
|
6- |
Öğrencilerimiz miktar belirleyicileri etkili bir şekilde kullanabilirler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
14
|
140
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
14
|
84
|
Ödevler
|
5
|
8
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
309
|
AKTS
|
|
|
12.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
10
|
40
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Life Intermediate
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Life Intermediate Workbook
|
|