Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > İNGİLİZCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE I Birinci düzey TUR101 Zorunlu 1 14.00 14.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili İngilizce.
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BÜŞRA ONURSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ayşegül GÜRBEDEN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ, Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yabancı Diller Yüksekokulu''ndan görevlendirilen öğretim elemanları.
Dersin veriliş şekli Teorik.
Dersin amacı Dersin amacı dilin dört temel yeteneğini beginner düzeyde öğrencilere kullandırmaktır.
Dersin tanımı Öğrenciler kendilerini dört temel dil yeteneğini basit cümleler içerisinde kullanarak ifade ederler.

Dersin içeriği
1- Geniş zamanda olmak fiilinin(be) olumlu olumsuz ve soru cümlelerinde kullanımı.
2- İsimlerde tekil- çoğul kavramları.
3- Edatlar ve iyelik zamirleri.
4- Soru kelimeleri.
5- Yetenek bildiren ifadeler.
6- Nesne zamirleri.
7- Geniş zamanda fiil cümleleri.
8- Sıklık zarfları.
9- Emir cümleleri.
10- Geçmiş zamanda isim cümleleri.
11- Geçmiş zamanda fiil cümleleri.
12- Geçmiş zamanda fiil cümleleri.
13- Şimdiki zaman.
14- Genel tekrar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geniş zamanda olmak fiilini(be) olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanabilir.
2- Tekil ve çoğul kavramlarını cümle içerisinde kullanabilir.
3- Edatları ile iyelik sıfatlarını aktif bir şekilde kullanabilir.
4- Soru kelimelerini kullanarak soru cümlesi oluşturabilir.
5- Nesne zamirlerini cümle içerisinde doğru yerde kullanabilir.
6- Geniş zamanı olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 14 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 14 70
Ödevler 5 14 70
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 3 14 42
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 3 1 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 3 5 15
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     399
AKTS     16.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 3 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Life - Beginner
Yardımcı Kaynaklar LIFE BEGINNER WORKBOOK

Ders ile ilgili dosyalar