Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DENEYSEL ZEMİN MEKANİĞİ |
İkinci düzey |
İNŞ 530 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Aykut EROL
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, sunum, ödev, proje.
|
Dersin amacı
|
Zemin mekaniği dersi kapsamında öğrenciye verilen zemin mekaniğinin kavramlarını daha iyi anlamasına yardımcı olmak. Standartlara göre bütün zemin mekaniğinin temel deneylerini uygulamalı olarak yapmak. Deneysel verileri analiz etmek ve yorumlamak. Elde edilen bulgulara göre rapor hazırlamak ve zemin numunelerinin mühendislik özelliklerini anlamak.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere, zemin mekaniği deneylerinin teorilerini ve deney uygulamaları hakkında bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
|
1- |
Giriş: Temel Tanımlar
|
2- |
Zemin Numuneleri, Laboratuvar Raporu
|
3- |
Su muhtevası, Likit Limit, Plastik Limit ve Rötre Limiti.
|
4- |
Dane Çapı Dağılımı Analizi (Elek Analizi ve Hidrometre).
|
5- |
Zeminlerin Dane Birim Hacim Ağırlık ve Relatif Sıkılık Tayini.
|
6- |
Kompaksiyon Deneyi (Standart ve Modifiye Proktor Deneyi).
|
7- |
Kaliforniya Taşıma Oranı (CBR) Deneyi (Yaş ve Kuru CBR Deneyleri)
|
8- |
Permeabilite Deneyleri (Sabit ve Düşen Seviyeli Permeabilite Deneyleri).
|
9- |
Konsolidasyon Deneyi
|
10- |
Serbest Basınç Deneyi
|
11- |
Üç eksenli Basınç Deneyleri (Drenajlı ve drenajsız-CU-CD-UU Deneyleri).
|
12- |
Kesme Kutusu Deneyi.
|
13- |
Deneylerin Temel Mühendisliğindeki Uygulamaları-I
|
14- |
Deneylerin Temel Mühendisliğindeki Uygulamaları-II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
2- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
4- |
Tasarım için gerekli parametrelerin elde edilmesi
|
5- |
Karşılaşılan problemler için hangi deneylerin yürütüleceği becerisini kazanma
|
6- |
TSE, BS, ASTM ve AASHTO standartlarının deneylerin yapımında kullanılmasının öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
5
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
12
|
12
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Das, Braja M., Soil mechanics laboratory manual, Oxford University Pres, Eight Edition, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bardet, Jean-Pierre, Experimental Soil Mechanics, prentice hall, 1997.
Bowles, J.E., “Engineering Properties of Soils and Their Measurement”, McGraw Hill, 3rd Edition.
Head, K. H., Manual of soil laboratory testing, Vol 1, ELE International Limited.
Head, K. H., Manual of soil laboratory testing, Vol 2, ELE International Limited.
Head, K. H., Manual of soil laboratory testing, Vol 3, ELE International Limited.
|
|