Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > PHYSICS-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PHYSICS-I Üçüncü düzey PHYS 119 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili İngilize
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Murat BALCI, Osman KAHVECİ
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı To teach physical principles those related Newtonian mechanics to students whose are being ready to engineering career.
Dersin tanımı The important of learing physics based on that it is a basic science. all engineers working on many different areas require applicationsof basic physical laws. Basıc science, including physics, is foundation of all engineering and technology.

Dersin içeriği
1- Unit and physical quantities
2- Vectors
3- Motion along a straight line
4- Motion in two and three dimensions
5- Newton''''s laws of motion
6- Application of Newton''''s laws
7- Work and kinetic energy
8- Potential energy and energy conservation
9- Momentum, impulse and collisions
10- rotation of rigit bodies
11- Dynamics of Rototional motion
12- Equilibrium and elasticity
13- Periodic motion
14- Periodic motion
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- To help to be developed of the physical intution of students
2- To improve the ability of problems solving of students.
3- To gain the ability of thinking analytically
4- Understand how physics appeal to our sense of beauty as well as our rational intelligence
5- Recognize that engineering is a practise of physics.
6- Understand that no engineer could design any kind of practical device without knowing basic principles of physics
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı R. A. Serway, PHYSİCS For Scientists and Engineers, Vol. 1, Saunders College Publishing, New York, 1992
Yardımcı Kaynaklar H. D. Young and R. A. Freedman, University Physics, Vol. 1, Addison Wesley, New York, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar