Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PHYSICS-I |
Üçüncü düzey |
PHYS 119 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
İngilize
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Murat BALCI, Osman KAHVECİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
To teach physical principles those related Newtonian mechanics to students whose are being ready to engineering career.
|
Dersin tanımı
|
The important of learing physics based on that it is a basic science. all engineers working on many different areas require applicationsof basic physical laws. Basıc science, including physics, is foundation of all engineering and technology.
|
1- |
Unit and physical quantities
|
2- |
Vectors
|
3- |
Motion along a straight line
|
4- |
Motion in two and three dimensions
|
5- |
Newton''''s laws of motion
|
6- |
Application of Newton''''s laws
|
7- |
Work and kinetic energy
|
8- |
Potential energy and energy conservation
|
9- |
Momentum, impulse and collisions
|
10- |
rotation of rigit bodies
|
11- |
Dynamics of Rototional motion
|
12- |
Equilibrium and elasticity
|
13- |
Periodic motion
|
14- |
Periodic motion
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
To help to be developed of the physical intution of students
|
2- |
To improve the ability of problems solving of students.
|
3- |
To gain the ability of thinking analytically
|
4- |
Understand how physics appeal to our sense of beauty as well as our rational intelligence
|
5- |
Recognize that engineering is a practise of physics.
|
6- |
Understand that no engineer could design any kind of practical device without knowing basic principles of physics
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R. A. Serway, PHYSİCS For Scientists and Engineers, Vol. 1, Saunders College Publishing, New York, 1992
|
Yardımcı Kaynaklar
|
H. D. Young and R. A. Freedman, University Physics, Vol. 1, Addison Wesley, New York, 2009.
|
|