Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > METHODS OF SPECTRAL ANALYSIS- II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METHODS OF SPECTRAL ANALYSIS- II Birinci düzey PHYS508 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. SEMA YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Sema YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Spektrometrik yöntemlerin tanımlanması Günümüzde en gerekli olanların teorisi ile birlikte alet tanıma
Dersin tanımı Giriş, elektromagnetik spektrumun tanımlanması Tüm bölgelerdeki spektroskopik yöntemlerin tanımlanması Karakteristik önemli yöntemlere giriş UV tanımlanması, teori, aletler ve kullanımları Infrared ve Raman spektroskopisi, teori, aletler Raman Spektroskopisi, Infrared ve Raman spektroskopisi arasındaki farklılıklar NMR Spektroskopisine Giriş, Yapı Tayini ve NMR / 1H NMR spektroskopisi 13C NMR spektroskopisi / 1H ve 13C Çekirdeklerinin Karşılaştırılması Moleküler Kütle Spektroskopisi / İyon Kaynakları / Kütle Spektrometreleri, Uygulamaları

Dersin içeriği
1- Giriş, elektromagnetik spektrumun tanımlanması
2- Tüm bölgelerdeki spektroskopik yöntemlerin tanımlanması
3- UV tanımlanması, teori, aletler ve kullanımları
4- Infrared ve Raman spektroskopisi, teori, aletler
5- Organik moleküllerde karakteristik grup absorbsiyonu
6- Raman Spektroskopisi, Infrared ve Raman spektroskopisi arasındaki farklılıklar
7- NMR Spektroskopisine Giriş, Yapı Tayini ve NMR / 1H NMR spektroskopisi
8- 1H NMR spektroskopisi
9- Spin-spin etkileşimi, farklı protonların etkileşimi
10- 13C NMR''de Kimyasal Kaydırma
11- 13C NMR''de Kimyasal Kaydırma
12- Moleküler Kütle Spektroskopisi / İyon Kaynakları / Kütle Spektrometreleri, Uygulamaları
13- Moleküler Kütle Spektroskopisi / İyon Kaynakları / Kütle Spektrometreleri, Uygulamaları
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spektroskopik tekniklerin ilkelerini öğretmek.
2- Fonksiyonel grupları tanıma ve molekuler spektroskopiyi kullanma bilgilerinin kazandırılması sağlanacaktır.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 20 20
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basic principles of spectroscopy (Raymond Chang, ISBN 007 P. Crews, J. Rodriquez, M. Jaspars, " Organic Sturcute Analysis'''', New York, Oxford University Press, 1998 R. M. Silverstein, F. X. Webster,'''' Spectrometric Identification of Organic Compounds'''', John Wiley and Sons, Inc., 1998.
Yardımcı Kaynaklar J. B. Lambert, H. F. Shurvell, D. A. Lightner, R. G. Cooks, ''''Organic Structural Spectroscopy'''', Prentice hall, 1998

Ders ile ilgili dosyalar