Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ Birinci düzey ÇM 318 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM UYANIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. RECEP DÜZGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ----
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı şeklindedir. Öğrencilerin soru sorma ya da soru çözme şeklinde derse katılımı desteklenmektedir.
Dersin amacı Bu dersin amacı ekonomide kullanılan modelleri ve teorileri analiz etmek. Ayrıca öğrencilere bazı ekonomik kavramları tanıtmak
Dersin tanımı ----

Dersin içeriği
1- Ekonominin temel konuları
2- Enflasyon ve Faiz
3- Mühendislik ekonomisine giriş
4- Birim maliyet ve para zaman ilişkisi. Basit ve Bileşik faiz kavramları.
5- Net bugünkü değer ve seçeneklerin karşılaştırılması
6- Gelecek değer ve Net gelecek değer.
7- Doğrusal artışlı serilerde nakit akışı
8- Seçeneklerin tüm parametrelerle karşılaştırılması
9- İç geri dönüş oranı
10- Fayda maliyet ve amortisman
11- Çevre ve Ekonomi
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel ekonomi konularını ve terimlerini öğrenmek.
2- Faiz ve Bileşik faizi öğrenmek.
3- Mühendislik ekonomisi kavramlarını öğrenmek.
4- Bir ürünün bugünkü, gelecekteki fiyatlarını hesaplayabilmek. Bugünkü ve gelecek değeri aylık ödemelere dönüştürebilmek. Tüm bu parametreleri birbirine dönüştürebilmek.
5- Farklı parametreler üzerinden ürünlerin fiyatlarını karşılaştırabilmek.
6- Geri ödeme süresini ve amortismanı hesaplayabilmek.
7- Çevre mühendisliğindeki ekonomi ve çevre ilişkisini öğrenmek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dinler, zeynel (2013) İktisada Giriş, Ekin Kitabevi yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Yıldırım, Kemal (2010) İktisada Giriş, Ekin Kitabevi yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar