Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI (TÜRK DİLİ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI (TÜRK DİLİ) İkinci düzey TDE 521 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU, PROF. DR. NEVZAT ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Yüksek lisans eğitimdeki öğrencilere bilimsel/akademik bir çalışmanın nasıl yapılacağının öğretilmesi.
Dersin tanımı Bilimsel/akademik makale yazma ve kitap hazırlama usul ve metotlarını öğretir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel çalışma nedir?
2- Bilimsel çalışmada bulunması gereken özellikler?
3- Bir makale nasıl yazılır?
4- Özgün konu
5- Kaynak taraması nasıl yapılır?
6- Makale başlığı nasıl olmalıdır?
7- Makale özeti nasıl hazırlanır?
8- Ara sınav
9- Makale giriş nasıl olmalıdır?
10- Makalenin gelişme kısmı nasıl olmalıdır?
11- Makalenin sonuç bölümünde neler anlatılmalıdır?
12- Dipnot ve atıflar nasıl gösterilir?
13- Kaynakça nasıl hazırlanır?
14- Öğrencilerin makale çalışmalarının incelemesi ve tartışılması.
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci bilimsel bir çalışmanın ne olduğunu öğrenir.
2- Öğrenci bilimsel çalışmada nasıl kaynak taraması yapacağını öğrenir.
3- Öğrenci bilimsel bir makalenin başlığının, özetinin, giriş gelişme ve sonuç bölümlerinin nasıl olması gerektiğini öğrenir.
4- Öğrenci bilimsel bir makalede nasıl dipnot verileceği ve atıflar yapılacağını öğrenir.
5- Öğrenci Makaleye nasıl kaynakça ekleneceğini öğrenir.
6- Öğrenci akademik bir makale yazma faaliyetinde bulunur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Robert Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, Tubitak Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Robert Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, Tubitak Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar