Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > TÜRKİYE CUMHURİYET TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYET TARİHİ I Üçüncü düzey SBÖ 409 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr.Cevdet KIRPIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Cumhuriyet dönemi Türkiye'nin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel tarihi hakkında bilgi vermek. Genel ve tarihsel düşünme becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı The aim of the course is to provide comprehensive information about the Turkish political life between 1923 to 1960. The scope of the course is limited to the period between 1923-1960 and examines developments in Turkish political life throughout the course of modernization project, in terms of internal and external developments

Dersin içeriği
1- Milli mücadele dönemi
2- Atatürk döneminde inkılaplar ve diğer gelişmeler
3- İnönü döneminde, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeler
4- İnönü dönemi Çok partili hayata geçiş
5- DP hükümetleri döneminde, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeler
6- DP hükümetleri döneminde, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeler
7- 1960 asker müdahalesi
8- Arasınav
9- 1961-65 dönemi koalisyon hükümleri dönemi
10- Demirel hükümetleri dönemi
11- Demirel hükümetleri döneminde Siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel Faaliyetler
12- 12 mart 1971 Muhtırası
13- 1972-1980 döneminde Siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel alandaki gelişmeler
14- 1980 Askeri Müdahalesi ve yönetimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bireyin vatandaş olarak içinde yaşadığı topluma uyumu için Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I dersinin önemini kavrayabilme
2- Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I dersi kapsamında İlköğretimde uygulanabilecekleri öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kavrayabilme
3- Türkiye'de tek partili dönemle çok partili dönem arasındaki siyasi farkları kavrayabilecek.
4- Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana geçen olayları öğrenerek bugünün Türkiye'sini kavrayabilme
5- Türkiye'de demokrasinin gelişim sürecini kavrayabilmeli
6- Demokrasi sürecinde Türkiye'de meydana gelen iç ve dış olayları ve bunların ülkemize etkilerini kavrayabilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I ,II, Atatürk Araştırma Merkezi Yay, Ankara 2002.
Yardımcı Kaynaklar Atatürk,Nutuk Gönlübol, Mehmet; Cem Sar; Olaylarla Türk Dış Politikası (1919-1995), Ankara, 1996.Çavdar, Tevfik; Türkiye’nin Demokrasi Tarihi (1839-1950), Ankara, 1995

Ders ile ilgili dosyalar