Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Analitik Kimya (yüksek Lisans) > ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİNİN UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİNİN UYGULAMALARI İkinci düzey EAK 510 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim NARİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı; öğrenciye Atomik absorpsiyon spektrometresinin kullanılmasının ve ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin uygulamalarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Eser element analizinde en sık kullanılan aletlerden Atomik absorpsiyon spektrometresinin (AAS) kullanılması, ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinden sıvı-sıvı ekstraksiyonu, katı faz ekstraksiyonunun uygulamaları

Dersin içeriği
1- Zenginleştirme Yöntemlerine Giriş
2- Eser Element Tanımı ve Önemi
3- Eser Element Analiz Yöntemleri
4- Eser Element Analizinde Kullanılan Cihazlar
5- AAS’nin Temel Prensipleri
6- AAS’nin Başlıca Kısımları
7- ARA SINAV
8- AAS’nin Uygulama Alanları
9- AAS’nin Uygulama Alanları
10- AAS’nin Kullanımı
11- Ayırma ve Zenginleştirme Yöntemlerinin Uygulamaları
12- Sıvı-sıvı Ekstraksiyonun Uygulamaları
13- Katı Faz Ekstraksiyonu Uygulamaları
14- Mebran Filtrasyon Sisteminin Uygulamaları
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Zenginleştirme metotları
2- Zenginleştirme metotlarının seçimi
3- Zenginleştirme metotlarının gerekliliği
4- Zenginleştirme metotlarının uygulamaları
5- Zenginleştirme metotlarının eser element analizine uygulamaları
6- Zenginleştirme metotlarının ilaç analizine uygulamaları
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Analiz metotlarının temellerini bilir
2- Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3- Kalitatif analiz yapar
4- Kanlitatif analiz yapar
5- Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6- Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7- Analizde metot seçimi yapar
8- Analiz sonuçlarını değerlendirir
9- İlaç analizine karar verir.
10- Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 30 30
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Enrichment Techniques for Inorganic Analysis, Atsushi Mizuike, Springer-Werlag, 1983
Yardımcı Kaynaklar Selected Methods of Trace Metal Analysis, Jon C. Von Loon, Toronto, 1985

Ders ile ilgili dosyalar