Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR İkinci düzey HEM 538 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN UZDİL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nuray ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif Yöntem
Dersin amacı Bu dersin amacı Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları inceleme ve kanıt düzeyi yüksek çalışmalar planlayabilmeyi sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders kanıt ve kanıta dayalı uygulamalar ile Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına yönelik çalışmaların kanıt değerlerinin tartışıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Literatür taramanın önemi ve tartışılması
3- İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? Arama motorları
4- Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları
5- Kanıt nedir? Kanıt Düzeyleri ne demektir?
6- 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
7- 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
8- 1. Düzey içeren çalışmaları tartışılması
9- Ara sınav
10- Araştırmaların uygulamaya aktarılması(Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library)
11- Güncel çalışmaların tartışılması
12- Proje Hazırlama
13- Proje Hazırlama
14- Proje sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnternet üzerinden kaynak taraması yapabilmesi
2- Kaynak yazım kurallarını uygulayabilmesi
3- Kanıt düzeylerini açıklayabilmesi
4- 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
5- 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
6- 1. Düzey içeren çalışmaları tartışabilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alana özgü güncel makaleler
Yardımcı Kaynaklar Alana özgü güncel makaleler

Ders ile ilgili dosyalar