Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > OPTİMİZASYONDA SAYISAL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTİMİZASYONDA SAYISAL YÖNTEMLER İkinci düzey EEM 513 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN KARABOĞA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders ile mühendislik öğrencilerine optimizasyonda kullanılana klasik sayısal yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Algoritma geliştirmedeki temel kavramlar. Optimizasyonda problemlerinde kullanılan sayısal yöntemlerin tanıtılması ve kullanılması

Dersin içeriği
1- Optimizasyona giriş
2- Optimizasyonda temel kavramlar
3- Bir boyutlu kısıtlamasız optimizasyon problemleri, Golden Bölme Araması Yöntemi
4- Newton Yöntemi
5- İkinci Derece İnterpolasyon Yöntemi
6- Çok Boyutlu Kısıtlamasız Optimizasyon-Doğrudan optimizasyon yöntemleri
7- Seçkisiz arama
8- Benzer değişim ve model aramaları, Powell yöntemi
9- Çok Boyutlu Kısıtlamasız Optimizasyon-Gradyen yöntemler
10- En Hızlı Artış/İniş Yöntemi, Eşlenik Gradyen Yöntemi
11- Kısmi Newton Yöntemi, Marguard Yöntemi
12- Kısıtlamalı Optimizasyon-Doğrusal Programlama
13- Kısıtlamalı Optimizasyon-Grafik çözüm, Simpleks Yöntemi
14- Seminer-Diğer Yöntemlerin Sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 80
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Massara, R. E., Optimisation Methods in Electronic Circuit Design, Longman Press, 1991 -Arora, J. S., Introduction to Optimum Design, Mc-Graw Hill, 1989.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar