Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci düzey HİT 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek hazırlayacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak
Dersin tanımı Öğrencilerin bilimsel etik ve çalışma disiplinini ve güncel literatürü takip ederek değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması ve tez yazmalarına yardımcı olma amacı taşıyan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Alanın tanıtılması
2- Alanın tanıtılması
3- HİT bilim dalı ve bu bilim dalının literatürünün tanıtılması
4- HİT bilim dalı ve bu bilim dalının literatürünün tanıtılması
5- Ulusal ve uluslararası veri tabanlarını hakkında bilgilendirme
6- Ulusal ve uluslararası veri tabanlarını hakkında bilgilendirme
7- Ulusal ve uluslararası veri tabanlarını hakkında bilgilendirme
8- Bilimsel etkinlikler hakkında bilgilendirme
9- Bilimsel Etkinlik ve faaliyetlerin öneminin tartışılması
10- Bilim ve etik ilişkisi
11- Bilim ve etik ilişkisi
12- Bilim ve etik ilişkisi
13- Genel değerlendirme
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akademik araştırma sürecini kavramak
2- Bilimsel düşünce yapısını kavramak
3- Konuyla ilgili yayınları takip edebilmek
4- Literatür taraması yapma konusunda bilgi sahibi olmak
5- Online veritabanları üzerinde arama yapma bilgisi kazanmak
6- Tez yazma hususunda bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğrencinin çalıştığı alan ve konu ile ilgili tüm kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Öğrencinin çalıştığı alan ve konu ile ilgili veri tabanları,ulusal ve uluslar arası dergiler,internet.

Ders ile ilgili dosyalar