Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ |
Üçüncü düzey |
T409 ÖKD |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
3. sınıf Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Dersi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMİN MURAT CANGER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi MERYEM ETÖZ
Öğretim Görevlisi Mehmet AMUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Dt. Neşe İSPEKTER
Araş. Gör. Dt. Serkan YILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta ders verme
|
Dersin amacı
|
4. sınıf öğrencilerinin diş ve çeneler ve komşu yapılara ait patolojilerin klinik ve radyolojik özelliklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Teorik ders
|
1- |
Oral Mukoza Hastalıkları
|
2- |
Dişlerin Gelişimsel Anomalileri
|
3- |
Dişlerin Edinsel Anomalileri
|
4- |
Çenelerin İnflamatuar Lezyonları (Periapikal Lezyonlar, Perikoronit, Osteoskleroz, Osteomyelit)
|
5- |
Çene Kistleri (Odontojen Kistler)
|
6- |
Çene Kistleri (Nonodontojen Kistler)
|
7- |
Çene Kistleri (Ododntojen-Nonodontojen Kistler)
|
8- |
Çenelerin Benign Tümörleri
|
9- |
Çenelerin Malign Tümörleri
|
10- |
Çeneleri Tutan Diğer Kemik Hastalıkları
|
11- |
Yumuşak Doku Kalsifikasyonları
|
12- |
Sistemik Hastalıkların Radyografik Görünümleri
|
13- |
İleri Görüntüleme Yöntemleri
|
14- |
Diş Travması ve Radyografisi
|
15- |
Maksiller Sinüs Hastalıkları ve Görüntülenmesi
|
16- |
TME Hastalıkları ve Görüntülenmesi
|
17- |
Tükürük Bezi Hastalıkları ve Görüntülenmesi
|
18- |
Lenfatik Sistem ve Patolojileri
|
19- |
Sistemik Hastalıklar (I)
|
20- |
Sistemik Hastalıklar (II)
|
1- |
Oral mükoza hastalıklarını sınıflar, tanımlar ve klinik özelliklerini anlatır.
|
2- |
Dişlerin gelişimsel ve edinsel anomalilerinin sınıflamasını yapar, klinik ve radyografik özelliklerini anlatır.
|
3- |
Çenelerin inflamatuar hastalıklarını sınıflar, klinik ve radyografik özelliklerini anlatır.
|
4- |
Kistlerin genel klınik ve radyografik özelliklerini anlatır. Çenelerin odontojenik ve nonodontojenik kistlerini sınıflar, klinik ve radyografik özelliklerini anlatır.
|
5- |
Benign ve malign tümörlerin genel klnik ve radyografik özelliklerini anlatır. Çenelerde görülen benign tümörleri sınıflar, klinik ve radyografik özelliklerini anlatır.
|
6- |
Temporomandibular eklemin genel klinik ve radyografik özelliklerini anlatır. TME hastalıklarını sınıflar, klinik ve radyografik özelliklerini anlatır.
|
7- |
Çenelerde görülen diğer kemik hastalıklarını sınıflar, klinik ve radyografik özelliklerini anlatır.
|
8- |
Maksiller sinüs ve Temporomandibular eklemin görüntüleme tekniklerini anlatır. Hastalıklarını sınıflar, klinik ve radyografik özelliklerini anlatır.
|
9- |
Lenfatik sistemi anlatır, hastalıklarının özelliklerini sayar.
|
10- |
Sistemik hastalıkların klinik özelliklerini bilir, diş ve çeneler üzerine olan klinik ve radyografik ilişkilerini anlatır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
25
|
2
|
50
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
1
|
2
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
- Özcan, İ., 2007. Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz, Nobel Tıp Kitabevi
- Neville, B.W., Damm D.D., Allen, C.M., Bouquot J.E., 2004. Oral and Maxillofacial Pathology, Elsevier
- Tanyeri H., 2012. Ağız, diş ve Çene Hastalıkları Atlası., Nobel Tıp Kitabevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|