Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY ŞİMŞEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif Yöntem
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, psikiyatriye ilişkin temel kuramlar ve hemşirelik modellerini vaka örnekleri üzerinde tartışma ve entegre etmeyi sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, psikiyatriye ilişkin temel kuramlar ve hemşirelik modelleri bilgisini içerir.
|
1- |
Hazırlık
|
2- |
Hazırlık
|
3- |
Psikanalitik Kuram
|
4- |
Bilişsel Kuram
|
5- |
Davranışçı Kuram
|
6- |
Varoluşçu Kuram
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Gestalt Kuramı
|
9- |
Bağlanma Kuramı
|
10- |
Transaksiyonel Analiz
|
11- |
Tidal Model
|
12- |
Sağlık İnanç Modeli
|
13- |
Bir modele göre vaka analizi
|
14- |
Bir modele göre vaka analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel psikiyatri kuramlarını bilir.
|
2- |
Kuramların güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilir.
|
3- |
Kuramların birbiriyle örtüşen ve farklılaşan yönlerini açıklayabilir.
|
4- |
Temel psikiyatri kuramlarındaki bilgiyi psikiyatri hemşireliğine aktarabilir.
|
5- |
Psikiyatriye özgü temel kuramsal yaklaşımlara göre vaka analizleri yapabilir.
|
6- |
Temel kuramsal yaklaşımlara göre psikiyatri hemşireliğinde yeni bakım modelleri geliştirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
25
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Charles K. Hofling Madeleine M. Leininger(Çev. Aysel Kumral), Hemşirelikte Ana Psikiyatrik Kavramlar, İstanbul 1981
2.M. Orhan Öztürk, Aylin Uluşahin, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Ankara 2008
3.Fatma Öz, Sağlık Alanında Temel Kavramlar, Ankara 2004
4. Karahan TF ve Sardoğan ME. Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tezler, Süreli Yayınlar
|
|