Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TALAT ÖZPOZAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TALAT ÖZPOZAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze, doğrudan anlatım ve uygulamalı eğitim.
|
Dersin amacı
|
Bilgisayar programlarındaki yeni gelişmeler ve bilimsel çalışmalara uygulanan programların öğrenilmesi. Konuyla ilgili süreli yayınların ve internetteki kaynakların kullanımı, kimya problemlerinin çözümüne yönelik program yazmayı öğrenme dersin temel hedefleridir.
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayar Programlama ve Fortran kodlama, programlarının kimya problemlerine uygulanması ve hazır kimya programlarına genel bakış, bilgisayar teknolojisindeki ve programlarındaki güncel gelişmeler, internette kimya kaynakları, veri tabanları ve arama motorlarının kullanımı temel konu başlıklarıdır.
|
1- |
Programlamanın Temel Kavramları
|
2- |
FORTRAN yapısı ve Program derleme
|
3- |
Bilgi Türleri (Değişken ve Değişmezler, Sayısal Alfasayısal Mantıksal bilgiler)
|
4- |
Girdi-Çıktı deyimleri
|
5- |
Aktarma deyimleri
|
6- |
Kontrol Deyimleri
|
7- |
Döngüler
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Kimyada Hazır programlara genel Bakış
|
10- |
Kimya problemlerine yönelik örnek programlar 1
|
11- |
Kimya problemlerine yönelik örnek programlar 2
|
12- |
Kimya problemlerine yönelik örnek programlar 3
|
13- |
Veri tabanları ve arama motorları
|
14- |
İnternette Kimya Kaynakları ve kullanımı.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgisayar programlarının temel yapısını bilir.
|
2- |
FORTRAN programlama dilinin temel özelliklerini ve kodlamasını bilir.
|
3- |
FORTRAN programlama dilini kullanarak temel kimya problemlerinin çözümüne yönelik program yazar.
|
4- |
Kimya hesaplamalarına yönelik hazır programlar hakkında bilgi sahibi olur ve onları kullanabilir.
|
5- |
Kimya bilgilerinin ve konularının internetteki veri tabanlarından arama motorları kullanarak taramasını yapabilir
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
|
|
2- |
Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
|
|
3- |
Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
|
|
4- |
Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
|
|
5- |
Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
|
|
6- |
Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
|
|
7- |
Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
|
|
11- |
Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
|
|
12- |
Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
|
|
13- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
|
|
14- |
Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
|
|
15- |
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
|
|
16- |
Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
|
|
17- |
Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
|
|
18- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
6
|
36
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
8
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.TCP/IP Internetin Evrensel Dili, M. Yıldırımoğlu, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2.DIGITAL Visual FORTRAN 5.0 compiler for Windows, Digital Equipment Corporation, 3.Computer Application in Chemistry 4.Advanced Chemistry Developments Software (ACD Labs), http://www.acdlabs.com/ 5.CS Chem Office & Chemistry Software, CambridgeSoft Corporation, http://www.cambridgesoft.com 6.HyperChem, Tools for Molecular Modelling, Hypercube, Inc., Publication No: HC75-00-06-00, 2003
|
|