Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > ARI YETİŞTİRİCİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARI YETİŞTİRİCİLİĞİ Birinci düzey ZT 330 Zorunlu 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Zooloji, Hayvan Yetiştirme İlkeleri, Evcil Hayvan Anatomisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma Büyükkılıç Beyzi
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Arı ve ipekböceği yetiştirme ve ıslahı konusunda bilgi vermek
Dersin tanımı Giriş, arıcılık tarihçesi, arı taksonomisi, arı morfolojisi, arı fizyolojisi, arı ırkları, Türkiye'de arıcılık, ilkbahar kovan bakımı, bal mevsimi, sonbahar bakımı, arıcılık malzemeler, bal hasadı, ipekböceği ve ipekçilik

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Arıcılık tarihi
3- Arı taksonomisi
4- Arı morfolojisi
5- Arı fizyolojisi
6- Arı ırkları
7- İlkbahar hazırlıkları
8- Bal mevsiminde arıcılık faaliyetleri
9- Sonbahar hazırlıkları ve kışlatma
10- Arıcılık malzemeleri
11- Bal hasadı
12- Arı hastalıkları
13- İpekböceği biyolojisi
14- İpekböceği ıslahı ve ürünleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Arı biyolojisi
2- Arı ıslahı ve yetiştirme
3- Arı ürünleri
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 13 1 13
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı BAL ARISI BİYOLOJİSİ VE YETİŞTİRİCİLİĞİ Prof. Dr. Sibel SİLİCİ 2. Baskı - Haziran / 2011
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar