Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROPEDÖTİK I |
Birinci düzey |
3.1.02 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe, İngilizce (Yabancı öğrenciler tarafından seçilmesi durumunda İngilizce olarak anlatılabilir)
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ (İç Hastalıkları A.D.)
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE TÜFEKÇİ (Yabani Hayvan Hastalıkları A.D.)
DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK (Dölerme Suni Tohumlama ve Androloji A.D.)
ARAŞ. GÖR. DR. UMUT ALPMAN (Cerrahi A.D.)
ARAŞ. GÖR. DR. YUNUS EMRE ATAY (Doğum ve Jinekoloji A.D.)
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Gökçen PERK, Arş. Gör. HAZAL AYSIN ASLAN, Celil BENDEŞ (Doktora Öğrencisi)
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste, öğrencilerin klinik uygulamalara başlamadan önce çiftlik hayvanı, at ve pet hayvanlarının (kedi, köpek) genel ve özel muayene yöntemlerini ve klinikte kullanılan temel prosedürleri ve temel teşhis yöntemlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
3.1.02 Propedötik-I dersi; İç Hastalıkları Anabilim Dalı, Cerrahi Anabilim Dalı, Doğum ve Jinekoloji Anabilim Dalı, Dölerme, Suni Tohumlama ve Androloji Anabilim Dalı, Yabani Hayvan Hastalıkları Anabilim Dalı tarafından multidisipliner olarak haftada 3 saat süreyle anlatılan teorik bir derstir. Dersin uygulaması klinik derslerinde (intra-mural ve extra-mural) yaptırılmaktadır.
|
1- |
Dersin amacı, içeriği, öğrenme çıktıları, kazandırılması hedeflenen beceriler, dersin işlenme şekli, ölçme değerlendirme yöntemleri öğrenciler ile paylaşılacaktır. Fakültemiz hastanesi doğum ve jinekoloji klinik uygulamalarında özelinde uyulması gereken biyogüvenlik kuralları ve muhtemel tehlikeler öğrencilerle paylaşılacak ve alınması gereken önlemler hakkında bilgi aktarımı yapılacaktır.
Yaban Hayatın Önemi, İnsan, Hayvan ve Çevre Sağlığı ve İnsan-Yaban Hayatı Arayüzü, Türkiye’de Yaban Hayvanları Koruma ve Rehabilitasyon Merkezleri ve Milli Parklarımız
|
2- |
Yaban Hayvan Taksonomi ve Sınıflandırılması ve Türkiye’deki Kanatlı, Memeli ve Omurgasız Yabani Hayvan Türleri ve Endemik Türler, Yaban Hayvan Hastalıklarına Klinik Yaklaşım
|
3- |
Dölerme ve Suni Tohumlama A.D.
|
4- |
Dölerme ve Suni Tohumlama A.D., Supervised selflearning
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji klinik uygulamalarında hasta sahibi, diğer meslektaşlar ve yardımcı personeller ile iletişim hakkında bilgi verilecektir. Köpeklerde dişi genital organların muayenesi, Kedilerde dişi genital organların muayenesi.,
|
6- |
Köpek ve kedilerde dişi genital organların ultrasonografik muayenesi, Dişi köpek ve kedilerde cerrahi kısırlaştırma, İneklerde genital organların muayenesi, Supervised selflearning
|
7- |
Cerrahi A.D.
|
8- |
Cerrahi A.D., Seminerler
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Cerrahi A.D.
|
11- |
Cerrahi A.D., Supervised selflearning
|
12- |
İç Hastalıkları A.D: Şikayet ve anamnez bilgisi öğrenme, Eşgal, Hastanın duruşu (singlament), Hasta veya hastaların geçmiş bilgileri, Çiftliğin geçmiş bilgileri, Çevrenin gözlenmesi, Hastanın kısaca gözlemi, Hayvanın detaylı gözlemi, Hayvanın sistemik muayenesi, İleri araştırma teknikleri, Hastalık, semptom, tanı, patogenez, tedavi ve korunma, prognoz, Genel ve özel muayene yöntemleri (inspeksiyon, koklama, ölçme muayeneleri, palpasyon, perküsyon), Özel muayene yöntemleri (oskültasyon, punksiyon, biyopsi, sondalama), Derinin muayenesi (kıl örtüsünün durumu, derinin elastikiyeti, derinin rutubeti, derinin rengi, derinin kokusu, derinin sıcaklığı, deride şişkinlikler, deri üzerinde lezyonlar, deri yangıları vb.)
|
13- |
İç Hastalıkları A.D: Derinin muayenesi (deri kazıntısı alma, trichography, Wood’s Lambası, yapışkan bant tekniği, pire tarağı), Lenf sisteminin muayenesi (lenf yumruları, hayvan türlerine göre palpe edilebilen lenf yumruları),Mukozaların muayenesi, mukozal renk değişiklikleri (solgunluk, kızarıklık, sarılık, siyanozis, peteşi, vibises, ekimoz),Vücut sıcaklığı ölçülmesi, ateş, ateş tipleri (septic ateş, aseptik ateş), hipertermi, hipotermi, kollaps, kapillar dolum zamanının ölçülmesi,Dolaşım sisteminin muayenesi (senkop, şok, nabız, arterlerin ve venaların muayenesi, nabız alınan damarlar),
|
14- |
İç Hastalıkları A.D: Dolaşım sisteminin muayenesi (kalbin muayenesi, kalbin oskültasyonu, taşikardi, bradikardi, üfürümler, kan alınan ve intraket yerleştirilen damarlar),Dolaşım sisteminin muayenesi (Elektrokardioğrafi, Ekokardiyografi, Kan Muayeneleri (tam kan sayımı, biyokimyasal analizler, koagülasyon analizi),Kan transfüzyonu, kan grupları, kemik iliği ve dalağın muayenesi
|
15- |
İç Hastalıkları A.D: Solunum sisteminin muayenesi (solunum sistemi organları, respirasyon, solunumun kontrolü, solunum tipi, solunum güçlüğü), Supervised selflearning
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler temel biyogüvenlik uygulamalarını öğrenir. Öğrenci bu derste dolaşım sisteminin muayenesini; senkop=bayılma, şok ve şok tiplerini (anafilaktik, hipovolemik, hemorajik), nabız almayı, hayvan türlerine göre nabız frekansını, nabız alınan damarları, arterlerin ve venaların muayenesini öğrenir.
|
2- |
Dünyada Yaban Hayatı uygulamaları, Yaban Hayatına varlığının devam etmesi amacı ile alınan uluslararası tedbirler ve Yaban Hayatına ilişkin muhtemel tehditleri öğrenir. Türkiye’de Yabani Hayvanların korunması yönündeki yasal düzenlemeleri, bu düzenlemelerin hazırlanması ve yaban hayatını koruma, kontrol, takip, tedavi ve üretiminden sorumlu kamu kurum ve kuruluşlarını öğrenir.
|
3- |
Yaban hayvanlarındaki sınıflandırma ve isimlendirme ile birlikte ülkemizde bulunan yaban hayatı varlığı, karasal ve deniz memeleri ve göçmen/yırtıcı kuş türleri, bu türlerin sayılarını ve bölgesel dağılımlarını öğrenir. Yırtıcı kuşlarda ve karasal memeli yabani hayvanlarda zaptırapt, yakalama, taşıma, nakil ve ön klinik muayene metotlarını öğrenir. Yırtıcı kuşlarda ve karasal memeli yabani hayvanlarda klinik muayene teknikleri ile birlikte, vital bulguların değerlendirilmesi, kan alma, intravenöz, subkutan ve intramuskuler enjeksiyon bölgelerini öğrenir.
|
4- |
Öğrenci bu derste özel muayene yöntemlerinden kulakla yapılan muayeneyi (kulakla veya steteskopla yapılan oskültasyonu), punksiyon, biyopsi almayı (insizyonel,eksizyonel, punc biyopsi, ince iğne biyopsisi) ve sonda uygulamayı (burun meri sondası, mide sondası, idrar sondaı, vd..) öğrenir. Öğrenci bu derste derinin kıl örtüsünün durumu, derinin elastikiyeti, derinin rutubeti, derinin rengi, derinin kokusu, derinin sıcaklığı, deride şişkinlikleri, deri üzerinde lezyonları ve deri yangılarını nasıl muayene edeceğini öğrenir. Hangi alet ve ekipmanlarını kullanacağını öğrenir.Öğrenci bu derste hayvan sahibinden anamnez almayı, anamnez sorularını, hastanın öyküsünü, geçmiş bilgilerini nasıl edineceğini ve hayvanın eşgalini tanımlamayı öğrenir. Ayrıca, hastalıkla ilişkili olabilecek çevresel faktörleri gözlemlemeyi, hayvanın duruşunu, ve hayvanı ve sürüyü detaylı olarak gözlemlemeyi öğrenir.
Öğrenci bu derste hastalık, semptom (klinik belirti), tanı veya teşhis, patogenez, tedavi, korunma ve prognoz gibi kavramları öğrenir. Öğrenci bu derste özel muayene yöntemlerinden gözle yapılan muayeneyi (inspeksiyon), koklama muayenesini, ölçme muayenesini (canlı ağırlığın belirlenmesi, vidago yüksekliğinin ölçülmesi, vd…), palpasyon muayenesi, perküsyon muayenesini öğrenir. Ayrıca bu özel muayene yöntemlerinde kullanılan cihaz, alet ve ekipmanları (ışık kaynağı, mikroskop, büyüteç, oftalmoskop, endoskop, bronkoskop, ultrasonografi) ve bunların klinik kullanımdaki yerini öğrenir.
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji klinik uygulamalarında biyogüvenlik önlemlerini alır. Doğum ve Jinekoloji kapsamında pet hayvanları veya ekonomik hayvanlarda teşhis-tedavi yaklaşımındaki farklları bilir. Anamnez almak için hayvan sahipleri ile iletişim kurabilir. Meslektaşları ile konsültasyon için iletişim kurabilir.Köpeklerin ve kedilerin seksüel siklus fizyolojisinde farklı dönemlerdeki spesifik klinik semptomları tanır.Bir köpeğin ve kedinin jinekolojik muayenesine hazırlık aşamasında gerekli prosedürleri bilir. Kullanılan aletleri tanır.Köpeklerinve kedilerin genital organ muayenesinde izlenecek olan sistematiği bilir.Bir köpeğin ve kedinin jinekolojik muayenesi kapsamında detaylı anamnez alabilir.Köpeklerin ve kedilerin klinik muayenesinde genital organların inspeksiyonu ile fizyolojik veya patolojik semptomları bilir. Köpekte Vajinal muayene tekniğini ve seksüel siklusta vajinanın spesifik bulgularını bilir.Vajinal sitolojik örnek alma tekniğini, preparat hazırlama, pratik boyama yöntemleri, ve hücre tiplerini bilir.
|
6- |
Ultrasonun temel çalışma prensibini öğrenir. Ultrasonografinin genital organ muayenesindeki önemini ve kullanım amaçlarını öğrenir.Ultrasonografi öncesi hasta ve hekimin hazırlığını öğrenir. Dişi genital organların ultrasonografik muayenesini öğrenir.Gebelik tanısında ultasonografinin kullanımını öğrenir. Ultrasonografide fötometri tekniklerini öğrenir.Kısırlaştırmanın endikasyonlarını öğrenir. Kısırlaştırma için ideal zamanı öğrenir.Kısırlaştırılacak kedi ve köpekte aranan şartları öğrenir. Kısırlaştırma endikasyonları konusunu hayvan sahipleri ile eleştirel yaklaşımla tartışabilir.İneklerin seksüel siklus fizyolojisinde farklı dönemlerdeki spesifik klinik semptomları tanır.Östrus tespitinde kullanılan klinik ve teknolojik araçları bilir. İneklerde östrusun klinik semptomlarını etkileyen faktörleri bilir. İneklerin klinik muayenesinde genital organların inspeksiyonu ile görülebilen fizyolojik veya patolojik semptomları tanır.İneklerde rektal muayenenin amaçlarını öğrenir.Rektal muayeneye hazırlık, gerekli olan ekipmanlar muayenede dikkat edilecek hususları öğrenir. Rektal ultrasonografi ile genital organların muayene sistematiğini öğrenir. Rektal muayene ve ultrasonografi ile gebelik tanısını öğrenir.
|
7- |
Öğrenci bu derste lenfatik sistem muayenesini, lenf yumrularını, hayvan türlerine göre palpe edilebilen lenf yumrularının lokalizasyonunu, sağlıklı ve hasta hayvanlarda lenf yumrularında görülebilecek değişiklikleri öğrenir.
|
8- |
Öğrenci bu derste, hayvanlarda görülebilir mukozaların muayenesini, normal mukoza rengini, hastalık durumlarında mukozaki renk değişikliklerini (solgunluk, kızarıklık, sarılık, siyanozis) ve kanama, peteşi, vibises, ekimoz gibi primer ve sekonder lezyonları öğrenir. Öğrenci bu derste deri hastalıklarının teşhisinde kullanılan özel muayene yöntemlerini (yüzeysel ve derin deri kazıntısı alma, trichography, Wood’s Lambası kullanma, yapışkan bant tekniğini, pire tarağı kullanma) öğrenir.
|
9- |
Öğrenci bu derste hayvanlardan vücut sıcaklığının nasıl ölçüldüğünü, ateş kavramını ve ateş tiplerini (septic ateş, aseptik ateş), vücut sıcaklığının yükselmesi (hipertermi) ile ateş arasındaki farkları, hipotermi, kollaps ve kapillar dolum zamanının ölçülmesini öğrenir.
|
10- |
Öğrenci bu derste dolaşım sisteminin muayenesini; kalbin muayenesi, kalbin oskültasyonunu, oskültasyon bölgelerini, normal kalp seslerini, taşikardi, bradikardi, üfürüm gibi kavramları, kan alınan ve intraket yerleştirilen damarları öğrenir.
Öğrenci bu derste dolaşım sisteminin muayenesinde kullanılan yöntemleri (elektrokardioğrafi, ekokardiyografi) ve kan muayenelerini (tam kan sayımı, biyokimyasal analizler, koagülasyon analizi, vd..) öğrenir. Hayvan türlerine göre referans değerleri ve bu parametreleri yorumlamayı öğrenir.
Öğrenci bu derste kan transfüzyonunun nasıl yapıldığını, hayvanlarda görülen kan gruplarını, kan grubu eşleştirme testlerini, donör seçimini, kemik iliği ve dalağın nasıl ve hangi yöntemlerle muayene edileceğini öğrenir.
Öğrenci bu derste solunum sisteminin muayenesini; solunumun kontrolünü, solunum tiplerini (kostal, abdominal, kosto-abdominal), solunum güçlüğünü ve tiplerini (inspiratorik dispne, eksprotirk dispne) öğrenir. Ayrıca burun boşluğunun inpeksiyonla muayenesini ve kullanılan alet ve ekipmanları (rinoskopi) ve bunların endikasyonlarını öğrenir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki, hayvan refahı, müşteri, halk sağlığı, toplum ve çevre ile ilgili hususlar da dâhil olmak üzere veteriner hekimlerin içinde çalışması gereken etik ve yasal çerçeveyi anladığını gösterecek şekilde hareket etmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma yöntemlerini, temel ve uygulamalı araştırmaların bilime katkısını ve 3R ilkesinin (Replacement, Reduction, Refinement) uygulanmasını anlamak.
|
|
3- |
Veteriner hekimliği uygulamaları ile ilgili organizasyon, yönetim ve mevzuat hakkında temel bilgi sahibi olduğunu göstermek.
|
|
4- |
Veteriner hekimin faaliyet gösterdiği ekonomik ve duygusal bağlamı anlamak.
|
|
5- |
Veteriner hekimin çalıştığı yerde kendisinin, hastaların, müşterilerin, meslektaşlarının ve çevrenin sağlık ve biyogüvenliğini korumak, izlemek ve geliştirilmesine katkıda bulunmak
|
|
6- |
Kalite güvence ilkeleri hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermek; mesleki uygulamalarında risk yönetimi ilkelerini uygulamak.
|
|
7- |
İlgili kitleye uygun bir dil kullanarak, gizlilik ve mahremiyete tam saygı göstererek müşteriler, halk, profesyonel meslektaşlar ve sorumlu makamlarla etkili bir şekilde iletişim kurabilmek.
|
|
8- |
İletişim, liderlik, yönetim, ekip çalışması, karşılıklı saygı ve diğer sosyal beceriler dahil olmak üzere kişiler arası etkili etkileşim ilkelerini uygulamak.
|
|
9- |
Doğru klinik ve müşteri kayıtlarını, gerektiğinde vaka raporlarını ilgilileri için tatmin edici bir biçimde hazırlamak.
|
|
10- |
Hizmetlerin sunumunda multidisipliner bir ekibin üyesi olarak etkin bir şekilde çalışmak ve tüm ekip üyelerinin katkısını kabul etmek.
|
|
11- |
Literatürü ve sunumları eleştirel bir gözle inceleyebilmek ve değerlendirebilmek.
|
|
12- |
Veteriner iyi klinik uygulamaları ile araştırma temelli ve kanıta dayalı veteriner hekimliği sağlamak için “Tek Sağlık” ilkelerini anlamak ve uygulamak.
|
|
13- |
Kanıtları eleştirel ve akılcı bir şekilde analiz etme, yetersiz olunan konularla başa çıkma, beklenmedik durumlarla başa çıkma, bilgi ve becerileri çeşitli senaryolara ve bağlamlara uyarlama becerisini göstermek.
|
|
14- |
Hayvanların, insanların ve çevrenin sağlık, güvenlik ve refahının yanı sıra Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini teşvik etmek amacıyla veteriner hekimliği mesleğinin ve Tek Sağlık kavramının ilerlemesine katkıda bulunmak.
|
|
15- |
Kişisel ve mesleki sınırlarını tanımak ve gerektiğinde profesyonel tavsiye, yardım ve destek alacağını bilme becerisini göstermek.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmeye ve mesleki gelişime bağlılık göstermek. Bu, mesleki deneyimin kaydedilmesini, paylaşılmasını, performans ve yetkinliği geliştirmek için önlemler alınmasını içerir.
|
|
17- |
Mesleki performansı iyileştirmek için düzenli olarak öz denetim ve akran grubu incelemesi gibi süreçlere katılmak.
|
|
18- |
Hayvan ya da hayvan gruplarında bulunan hayvanların geçmişi ile ilgili ilgili doğru elde edebilmek.
|
|
19- |
Hasta hayvanları güvenli bir şekilde ve hayvana saygı göstererek tutmak ve zapt etmek, bu tekniklerin uygulanması için yardımcı personellere talimat vermek.
|
|
20- |
Eksiksiz bir klinik muayene gerçekleştirmek ve klinik karar verme becerisini göstermek.
|
|
21- |
Uygun tedavi planları geliştirmek, mevcut kaynaklar ile uygun halk sağlığı ve çevresel hususları göz önünde bulundurarak bakımları altındaki hayvanın yararına olacak şekilde tedavi uygulamak.
|
|
22- |
Acil bir durumda müdahale etmek ve yaygın hayvan türlerinde ilk yardım uygulamak. Durumsal aciliyete öncelik vermek ve kaynakları buna göre tahsis etmek.
|
|
23- |
Bir hayvanın ya da hayvan grubunun fiziksel, refah ve beslenme durumunu değerlendirmek ve müşteriye hayvancılık, besleme, üreme, üretim, refah, bireysel sağlık, sürü sağlığı ve halk sağlığı ilkeleri hakkında tavsiyelerde bulunmak.
|
|
24- |
Örnekleri toplamak, muhafaza etmek ve nakletmek, uygun teşhis testlerini seçmek, test sonuçlarını yorumlamak ve sınırlamalarını anlamak.
|
|
25- |
Meslektaşlarla açık bir şekilde iletişim kurmak, sevk ve teşhis hizmetlerinde iş birliği yapmak.
|
|
26- |
Temel tanı ekipmanlarını kullanmak, hastalara iyi sağlık ve güvenlik uygulamaları kapsamında ve de mevcut yönetmeliklere uygun şekilde etkili bir muayene gerçekleştirmek.
|
|
27- |
Dijital araçların ve yapay zekânın veteriner hekimliğe katkısını bilmek ve kullanmak.
|
|
28- |
İhbarı mecburi, rapor edilebilir ve zoonotik hastalıkların yanı sıra hayvanlara yönelik kötü muamele durumlarla ilgili belirtileri tanımak ve ilgili makamlara bildirmek de dahil olmak üzere uygun önlemleri almak.
|
|
29- |
Hayvan bakımı ve refahı, hayvan hareketleri, bildirilmesi zorunlu ve rapor edilebilir hastalıklar, antimikrobiyallerin bilinçli kullanımı da dahil olmak üzere ilaçların kullanımı ile ilgili bilgi ve mevzuata ilişkin uygun kaynaklara erişmek.
|
|
30- |
İlaçları mevzuata ve en son kılavuzlara uygun olarak doğru ve sorumlu bir şekilde reçete etmek ve dağıtmak.
|
|
31- |
Şüpheli advers ilaç reaksiyonlarını uygun kanallar aracılığıyla ilgili resmi kurumlara bildirmek.
|
|
32- |
Biyogüvenlik için protokoller hazırlamak, çalıştığı yerin biyogüvenliğini değerlendirmek ve protokolleri doğru şekilde uygulamak.
|
|
33- |
Aseptik prosedürleri uygun şekilde gerçekleştirmek
|
|
34- |
Sedasyon, genel ve bölgesel anesteziyi güvenli bir şekilde uygulamak; kimyasal hareketsizleştirme yöntemlerini uygulamak.
|
|
35- |
Ağrıyı önlemek, değerlendirmek ve yönetmek.
|
|
36- |
Ötenazinin ne zaman uygun olduğunu bilmek, bunu hayvana ve sahiplerine saygı göstererek, uygun bir yöntem kullanarak, orada bulunanların güvenliğini de göz önünde bulundurarak gerçekleştirmek; karkasın etik ve yasal olarak imha edilmesi konusunda tavsiyelerde bulunmak.
|
|
37- |
Örnek alma, sevk etme ve raporlama dahil olmak üzere tüm yaygın hayvan türlerinde nekropsi yapmak.
|
|
38- |
Refah unsurlarına dikkat etmek, sistematik kaba post-mortem muayene ve gözlemleri kaydetmek, dokuları örnekleme, saklama ve taşıma dahil olmak üzere gıda üreten hayvanların anti-mortem muayenesini yapmak.
|
|
39- |
İlgili gıda teknolojisi de dahil olmak üzere, hayvansal kaynaklı ürünlerin kalite ve güvenliğini etkileyen koşulları doğru bir şekilde belirlemek için gıda ve yem denetimi yapmak.
|
|
40- |
İnsan sağlığının korunması, muhafazası ve iyileştirilmesine katkıda bulunma kapsamında hayvanlar, hayvansal ürünler ve yan ürünlerle doğrudan ya da dolaylı ilgisi olan koşulları belirleyerek halk sağlığını korumak.
|
|
41- |
Kabul edilmiş hayvan sağlığı, hayvan refahı, halk sağlığı ve çevre sağlığı standartları doğrultusunda, hastalığa ve türe uygun önleyici ve eradikasyon programları hakkında tavsiyelerde bulunmak ve bunları uygulamak.
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner İç Hastalıklarında Klinik Muayene ve Tanı Yöntemleri (Editör; Yusuf GÜL)
Veteriner İç Hastalıklarına Giriş (Hüseyin Yılmaz İmren)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Küçük Hayvanlarda Laboratuvar Testlerinin Yorumlanması ve Ayırıcı Tanı için Pratik Rehber (Çeviri Editörü: Prof. Dr. İhsan KELEŞ) Küçük Hayvan Klinik Teknikler (Doç. Dr. Akın KIRBAŞ - Doç. Dr. Şükrü DEĞİRMENÇAY - Doç. Dr. Mümin Gökhan ŞENOCAK) Küçük Hayvan Klinik Yöntemleri (Çeviri Editörü: Doç. Dr. Mustafa Aktaş
|
|