Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Üçüncü düzey |
1.1.08 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAKİ MURATOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, sunu, soru cevap, vaka analizleri
|
Dersin amacı
|
Dersin ana amacı; İş sağlığı ve güvenliği kavramlarını tanıyan, yasal yükümlülüklerinin farkında, stajda ve ilerde iş hayatında hem kendi hem de iş arkadaşlarının sağlık ve güvenliği için kuralları bilen ve uygulayan, güvenlik kültürü bilincine sahip veteriner hekimler yetiştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Veteriner hekimler için temel iş sağlığı ve güvenliği bilgileri, güvenlik kültürü, kurallar ve kişisel koruyucular.
|
1- |
İş sağlığı ve güvenliğinin tanımı ve önemi, tarihsel gelişimi
|
2- |
İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü
|
3- |
Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler
|
4- |
Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları
|
5- |
İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar
|
6- |
İş kazalarının sebepleri ve Korunma yöntemleri
|
7- |
Risk değerlendirmesi ve vaka analizi
|
8- |
Yangından korunma, tahliye ve kurtarma
|
9- |
ARA SINAV
|
10- |
Ergonomik ve psikososyal risk etmenleri
|
11- |
Fiziksel risk etmenleri
|
12- |
Kimyasal risk etmenleri
|
13- |
Meslek hastalıkları (Zoonozlar) ve Korunma Yöntemleri
|
14- |
Meslek hastalıkları (Zoonozlar) ve Korunma Yöntemleri
|
15- |
Kişisel koruyucu donanımlar ve uyarı işaretleri
|
16- |
Uyulması gereken genel kurallar
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İş sağlığı ve güvenliğindeki temel kavramları bilir
|
2- |
İş kazasını tanımlayabilir
|
3- |
İSG mevzuatının genel yapısını bilir
|
4- |
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun amacını ve işverenin yükümlülüklerini sıralayabilir
|
5- |
Fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikososyal ve ergonomik tehlikelerden kaynaklı riskleri tanımlayabilir
|
6- |
Yangına ilişkin temel kavramları ve korunma yollarını bilir
|
7- |
Kişisel koruyucu donanımları tanır ve nasıl kullanacağını bilir
|
8- |
Sağlık ve güvenlik uyarı işaretlerini bilir
|
9- |
En sık karşılaşılan zoonoz hastalıkları tanır, korunma yöntemlerini bilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
1
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
1
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
1
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Basılmamış Ders Notu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Abdulvahap YİĞİT, İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı, Alfa Yayınları, 2015 www.mevzuat.gov.tr www.sgk.gov.tr www.isggm.gov.tr
|
|