Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Matematik Eğitimi (y.l) > TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR İkinci düzey İME 511 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı matematikte sıkça kullanılan temel matematiksel kavramların ne anlama geldiği, matematiksel yapısının nereye dayandırıldığı, kavramların ilk defa kimler tarafından hangi ortamlarda ortaya çıkarıldığı, bu kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiği ve bugünkü yapısının ne olduğu, günlük hayatta hangi anlamlarda kullanıldığı ve son olarak belli yaş gruplarına bu kavramların hangi haliyle nasıl tanıtılması gerektiği gibi önemli noktaları incelemektir.
Dersin tanımı Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme stratejileri, Öğrenme kuramları, Aksiyomatik sistemler, Formal ispat ve gösterim yöntemlerinin matematikteki uygulamaları, İnformal ispat ve gösterim yöntemlerinin matematikteki uygulamaları, Kavramların öğretimi, Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme stratejileri
2- Matematik öğretiminde yararlanılacak öğrenme stratejileri
3- Öğrenme kuramları
4- Aksiyomatik sistemler
5- Aksiyomatik sistemler
6- Formal ispat ve gösterim yöntemlerinin matematikteki uygulamaları
7- İnformal ispat ve gösterim yöntemlerinin matematikteki uygulamaları
8- İnformal ispat ve gösterim yöntemlerinin matematikteki uygulamaları
9- Kavramların öğretimi
10- Sembollerin öğretimi
11- Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları.
12- Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları.
13- Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları.
14- Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik öğretiminin amacı, temel ilkeleri ve tarihçesini açıklayabilecektir.
2- Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme-öğrenme stratejileri ve belli başlı öğrenme kuramlarını analiz edebilecektir.
3- Aksiyomatik sistemleri açıklayabilecektir.
4- Kavram ve sembollerin öğretimi hakkında fikir yürütebilecektir.
5- Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları ile ilgili yorum yapabilecektir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2- Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3- Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4- Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5- Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6- Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7- Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8- Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9- Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10- Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11- Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12- Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14- Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15- Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar