Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BAKIM UYGULAMALARI-I |
Birinci düzey |
UGMB 201 |
Zorunlu |
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. VEYSEL ERTURUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM ÜYESİ VEYSEL ERTURUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. OĞUZHAN ŞAHİN, ARŞ. GÖR. FİGEN KÖKLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Atölye uygulamaları ve yaygın olarak kullanılan aletlerin işlevleri ve kullanımlarının öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Aletlerin bakımı, aletlerin kontrolü, atölye malzemelerinin kullanımı ve Genel aviyonik test ekipmanlarının çalışması, işlevleri ve kullanımlarının kazanılması
|
1- |
Atölye Uygulamaları
Aletlerin bakımı, aletlerin kontrolü, atölye malzemelerinin kullanımı
|
2- |
Boyutlar, izinler ve toleranslar, işçilik standartları
Alet ve ekipmanların kalibrasyonu, kalibrasyon standartları.
|
3- |
Aletler / Takımlar
Yaygın olarak kullanılan el aletleri tipleri
|
4- |
Yaygın olarak kullanılan güç aletleri tipleri
|
5- |
Hassas ölçüm aletlerinin çalışması ve kullanımı
|
6- |
Yağlama ekipmanları ve yağlama metotları.
|
7- |
Elektriksel genel test ekipmanlarının çalışması, işlevleri ve kullanımı.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Aviyonik Genel Test Ekipmanları
Genel aviyonik test ekipmanlarının çalışması, işlevleri ve kullanımı.
|
10- |
Uyumlar ve Açıklıklar
Cıvata delikleri için matkap ölçüleri, uyum sınıfları;
Uyum ve kleranslar için genel sistem;
|
11- |
Hava aracı ve motorlar için uyum ve klerans programı (tablosu);
Bükülme, burulma ve aşınma limitleri;
|
12- |
Bükülme, burulma ve aşınma limitleri;
Şaftların, yatakların ve diğer parçaların kontrolü için standart yöntemler.
|
13- |
Elektrik Tesisatı Dahili Bağlantı Sistemi (EWIS)
Süreklilik, yalıtım ve bağlama teknikleri ve test işlemleri;
El ve hidrolikle çalışan bükme aletlerinin kullanımı;
Bükme bağlantılarının test edilmesi;
Konektörlerden pim çıkarılması ve konektörlere pim yerleştirilmesi;
|
14- |
Koaksiyal kablolar: Test işlemleri ve montaj tedbirleri;
Elektrik hat tiplerinin, inceleme kriterlerinin ve hasar toleranslarının tanımlanması.
Elektrik hatlarında koruma teknikleri: Kablo koruma örgüsü ve örgü desteği, kablo kelepçeleri, koruyucu kılıf teknikleri(ısı ile büzülen sargı dahil), shield işlemi(shielding);
EWIS montaj, inceleme, onarım, bakım ve temizlik standartları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atölye uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Atölyede kullanılan alet ve ekipmanları tanımak
|
3- |
Hassas ölçüm aletlerinin çalışması ve kullanım becerisi elde etmek
|
4- |
Yağlama ekipmanları ve yağlama metotları hakkında bilgi edinmek
|
5- |
Süreklilik, yalıtım ve bağlama teknikleri ve test işlemlerini yapabilmek
|
6- |
Konektörlerden pim çıkarılması ve konektörlere pim yerleştirilmesi yapabilmek
|
7- |
Kablo ve konnektör sistemlerini tanımak
|
8- |
Avionik test ekipmanlarını tanımak ve kullanmak
|
9- |
Uyum ve tölerans kavramlarını tanımlayabilmek
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
139
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TTS MODUL 7
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|