Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > KAMU YÖNETİMİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU YÖNETİMİNE GİRİŞ Birinci düzey F-SKY105 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı kamu yönetimi disiplininde bulunan iki temel paradigma (geleneksel kamu yönetimi ve yeni kamu işletmeciliği) çerçevesinde Türk kamu yönetimi sistemini analiz etmek için tasarlanmıştır. Öğrencilerin kamu yönetimi teorisi, Türk kamu yönetimi sisteminin temel unsurları ve sistemin işleyişinde karşılaşılan başlıca sorunlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olması beklenmektedir.
Dersin tanımı Geleneksel kamu yönetimi modeli, yeni kamu işletmeciliği, Türk Kamu yönetimi teşkilatı, merkezi idare, yerel yönetimler, kamu kurumları, küreselleşme ve kamu yönetimi, e-devlet, yönetişim, kalkınma ajansları, düzenleyici ve denetleyici kamu kurumları

Dersin içeriği
1- Kamu Yönetimi nedir?
2- Geleneksel Kamu Yönetimi Modeli ve Eleştirisi
3- Yeni Kamu İşletmeciliği Modeli ve Eleştirisi
4- Türkiye''de kamu yönetimi teşkilatının anayasal ilkeleri
5- Merkezi idare, Cumhurbaşkanlığı Makamı, Bakanlıklar, Yardımcı Kuruluşlar
6- Taşra teşkilatı, iller ve ilçeler
7- Yerel Yönetimler, İl Özel İdareleri
8- Arasınav
9- Belediyeler
10- Büyükşehir Belediyeleri
11- Köy ve mahalle yönetimi, kamu kurumları
12- Küreselleşme ve Kamu Yönetimi
13- Yönetişim
14- E-devlet, m-devlet
15- Kalkınma Ajansları, Düzenleyici ve Denetleyici Kamu Kurumları
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye''de kamu yönetiminin temel unsurlarını betimler
2- Kamu yönetimi ilkelerinin aplikasyonunu yapar
3- Türkiye''de Kamu yönetiminde temel sorun alanlarını belirlemek
4- Türkiye''de kamu yönetimi reformlarını tartışır
5- Kamu yönetimi teori ve pratiği hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir
6- Türkiye''de kamu yönetimi teşkilatını açıklar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 3 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SÖZEN, Süleyman (2005) Yeni Kamu Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, HUGHES, Owen E. (2003) Public Management and Administration an Introduction, Palgrave Macmillan, PARLAK, Bekir ve Zahid SOBACI (2010) Kuram ve Uygulamada Kamu Yönetimi, Alfa-Aktüel. Mevzuat Bilgi Sistemi www.mevzuat.gov.tr
Yardımcı Kaynaklar YÖK Dersleri Platformu www.yokdersleri.yok.gov.tr

Ders ile ilgili dosyalar