Ön koşul dersleri
|
----
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUHAMMED TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciye anlatılacak konu hakkında sözlü anlatım yazılı bilgi sunumu görsel materyal ile destekleme ve ilgili mekanların yerinde görülmesi araştırılması öğrencinin bu mekandan faydalanabilmesi için gerekli şartların oluşturulmasından meydana gelmektedir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin üniversite ortamında kayıt sonrası dönemde bilgi eksikliğine dayalı karşılaşabilecekleri sorunları bu eksikliklerini gidererek, kaynaklara ulaşmalarını sağlayarak problemlerini en asgari seviyeye indirgemektir. Öğrencinin üniversitede geçirdiği zamanı verimli geçirebilmesi ve bu zamanı güzel hatırlamasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Üniversite Tanıtımı ve Yönlendirme.
|
1- |
OBİSİS için şifre alma, giriş yapma ve ders atama,
ERUZEM ''E giriş
üniversite tanıtım Videolarının izlenmesi
|
2- |
ERÜ GSF Dekanı Prof. Dr. Aygül AYKUT ve GSF Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Levent DEĞİRMENCİOĞLU ile tanışma.
|
3- |
ERÜ GSF tüm bölümlerin bölüm başkanlarının ve öğretim elemanlarının tanıtımı
|
4- |
Kayseri museums, cinemas, theaters and libraries will be informed about. In addition, Erciyes University, located within the library and information about the library how to draw (via internet resource exploration, making the book source in the library researching and finding the loan and the library become a member of transactions) will be discussed and Kadir Central Library in the Atamul museum will be visited
|
5- |
ERÜ. Giving information about the Associate Degree and Bachelor Regulation (additional examination rights, transfer requirements, training faculty transition probabilities, what may be done and how it is calculated absences.)
|
6- |
Double major and minor programs and regulations is? Students of this program, which can be utilized in conditions? What can students benefit? Faculty of Fine Arts What are the job opportunities for graduates? How to master who takes advantage of the doctoral program and what are the benefits? Ales, YDS is? And why is it needed? Who can take these exams? Topics will focus on
|
7- |
Midterm Exam
|
8- |
Midterm Exam
|
9- |
Erasmus Farabi is?
and
importance will be emphasized.
|
10- |
Faculty of Fine Arts coordinates the use of the computer room What are the requirements? How to take advantage. ERÜ. Web page pages which will be widely used and will be shown on the entry form. ERÜ. How to OPA input will be done will be done on the practice.
|
11- |
What is important is the club? Student clubs and how to become a member? ERÜ. Clubs and clubs attached to the Faculty of Fine Arts is? This club will be informed about.
|
12- |
Reproductive health services for young people in universities are where units. Medical Health Service Unit Youth Advisory Unit What are the services offered? How students can benefit from these institutions.
|
13- |
Collective living in environments that maintain good health will focus on methods for the prevention of infectious diseases. (Swine flu, flu, fever ... etc)
|
14- |
Smoking and alcohol use and effects of substance abuse on young people. Cleansing diet and regular sleep brings vibrant life will be focused on
|
15- |
Sexual diseases and prevention methods. (AIDS, hepatitis ... etc)
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin üniversite ortamında kayıt sonrası dönemde bilgi eksikliğine dayalı karşılaşabilecekleri sorunları bu eksikliklerini gidererek,
|
2- |
kaynaklara ulaşmalarını sağlayarak problemlerini en asgari seviyeye indirgemektir.
|
3- |
Öğrencinin üniversitede geçirdiği zamanı verimli geçirebilmesi ve bu zamanı güzel hatırlamasıdır.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
28
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Başgil, Ali Fuat.(1997). Gençlerle Baş Başa, Yağmur Yayınları, 31. Baskı, İstanbul.
Cüceloğlu, Doğan.(1997). Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitapevi,15. Baskı, İstanbul.
Baran, Ziya.(2007).Aslında Beyin Sizsiniz, Bilgi vizyon Yayınları, İzmir.
Cüceloğlu, Doğan.(1997).Korku Kültürü. Remzi Kitapevi. İstanbul.
Cüceloğlu, Doğan.(1997).İçimizdeki Çocuk. Remzi Kitapevi.33. Baskı. İstanbul.
Freud, Sigmund.(2006), Cinsellik Üzerine, Panel Yayınları,İstanbul.
Freud, Sigmund.(1998), Kitle Psikolojisi, Çeviren: Kamuran Şipal,Cem Yayınları, İstanbul.
http://www.erciyesedu
http://www.kayseri.gov.trhttp://www.okyanusbilgiambari.com/InsanKaynaklari/egitim/Oryantasyon.pdf
|
|