Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
DOÇ.DR. ÖZLEM CEYHAN
DOÇ.DR. SEVİL GÜLER
DOÇ.DR. ÜLKÜ ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif Yöntem
|
Dersin amacı
|
-Hemşirelik alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlamak
- Doktora tez konu alanı yada toplum sağlığına yönelik proje geliştirmek
- Bir örnek proje sunabilmek
|
Dersin tanımı
|
İnsan saygınlığının sürdürülmesinde ve hasta bakımında hasta ailesi ile olan ilişkilerde ortaya çıkan sorunlara yönelik yapılan araştırmaları tartışarak çözümü için proje üretmektir.
|
1- |
Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık
|
2- |
Proje Döngüleri
|
3- |
Yurt İçi ve Yurt Dışı Projeler
|
4- |
Proje Hazırlanması,İlkeleri, Sunulması
|
5- |
Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
|
6- |
Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
|
7- |
Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
|
8- |
Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
|
9- |
Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
|
10- |
Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Gereç ve Yönteminin Tartışılması
|
11- |
Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Gereç ve Yönteminin Tartışılması
|
12- |
Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Gereç ve Yönteminin Tartışılması
|
13- |
Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Hazırlanması
|
14- |
Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Yazılması ve Sunulması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygulamaya aktarabilme
|
2- |
İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni plan ve projeler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
3
|
18
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
7
|
4
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Proje Web Siteleri
Proje Hazırlama İle İlgili Kaynaklar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yurt İçi ve Yurt Dışı Literatür
|
|