Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin (yüksek Lisans) > PEDODONTİ KLİNİK ÖNCESİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PEDODONTİ KLİNİK ÖNCESİ UYGULAMA İkinci düzey Y328 ÖKD 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Pedodonti Klinik Öncesi Uygulama
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. GÜLCE ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Hüsniye Gümüş
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Sinem Uluyardımcı, Arş. Gör. Parisa Koçak, Arş. Gör. İsmail Cihangir, Arş. Gör. Nebahat Bolat, Arş. Gör. Aybüke Bahadır, Arş. Gör. Türkan Mahyeddinova
Dersin veriliş şekli Pratik uygulama
Dersin amacı Dönem sonuna kadar süt dişlerinde kompomer, ampütasyon uygulamalarının; daimi dişlerde ise kompozit, amalgam ve fissür örtücü uygulamalarının 3. sınıf öğrencilerine öğretilmesidir.
Dersin tanımı Kavite prensiplerinin ve farklı restoratif materyallerin uygulanış şekillerinin uygulamalı olarak öğretildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Fantom laboratuvarında kullanılan materyaller ve el aletlerinin tanıtımı
2- Simüle daimi mandibular molar dişlerde Sınıf I kavite hazırlanması ve siman kaide maddesinin yerleştirilmesi
3- Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompozit uygulanması
4- Simüle daimi maksiller molar dişlerde Sınıf II kavite hazırlanması ve siman kaide maddesi yerleştirme
5- Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompozit uygulanması
6- Simüle süt mandibular molar dişlerde Sınıf I kavite hazırlanması
7- Kavitesi hazırlanan dişlere kompomer uygulanması
8- Simüle süt maksiller molar dişlerde Sınıf II kavite hazırlanması
9- Kavitesi hazırlanan dişlere kompomer uygulanması
10- Simüle süt mandibular molar dişlere ampütasyon kalitesi hazırlanması ve ve siman kaide maddesi yerleştirme
11- Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompomer uygulanması
12- Simüle süt maksiller molar dişlere ampütasyon kavitesi hazırlanması ve ve siman kaide maddesi yerleştirme
13- Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompomer uygulanması
14- Simüle daimi manbibular ve maksiller molar dişlere invaziv fissür örtücü kavite uygulaması
15- Kavitesi hazırlanan dişlere fissür örtücü uygulaması
16- Simüle daimi manbibular ve maksiller molar dişlere non invaziv fissür örtücü uygulaması
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Daimi diş kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
2- Süt dişi kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
3- Süt dişi ampütasyon tedavisi kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
4- Daimi dişlerde fissür örtücü uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma
5- Süt dişlerine kompomer restorasyon uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma
6- Daimi diş kompozit restorasyonları hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 2 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 75
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Pediatric Dentistry-Pinkham
Yardımcı Kaynaklar Ders notları, Makaleler

Ders ile ilgili dosyalar