Ön koşul dersleri
|
Pedodonti Klinik Öncesi Uygulama
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. GÜLCE ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Hüsniye Gümüş
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Sinem Uluyardımcı, Arş. Gör. Parisa Koçak, Arş. Gör. İsmail Cihangir, Arş. Gör. Nebahat Bolat, Arş. Gör. Aybüke Bahadır, Arş. Gör. Türkan Mahyeddinova
|
Dersin veriliş şekli
|
Pratik uygulama
|
Dersin amacı
|
Dönem sonuna kadar süt dişlerinde kompomer, ampütasyon uygulamalarının; daimi dişlerde ise kompozit, amalgam ve fissür örtücü uygulamalarının 3. sınıf öğrencilerine öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Kavite prensiplerinin ve farklı restoratif materyallerin uygulanış şekillerinin uygulamalı olarak öğretildiği bir derstir.
|
1- |
Fantom laboratuvarında kullanılan materyaller ve el aletlerinin tanıtımı
|
2- |
Simüle daimi mandibular molar dişlerde Sınıf I kavite hazırlanması ve siman kaide maddesinin yerleştirilmesi
|
3- |
Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompozit uygulanması
|
4- |
Simüle daimi maksiller molar dişlerde Sınıf II kavite hazırlanması ve siman kaide maddesi yerleştirme
|
5- |
Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompozit uygulanması
|
6- |
Simüle süt mandibular molar dişlerde Sınıf I kavite hazırlanması
|
7- |
Kavitesi hazırlanan dişlere kompomer uygulanması
|
8- |
Simüle süt maksiller molar dişlerde Sınıf II kavite hazırlanması
|
9- |
Kavitesi hazırlanan dişlere kompomer uygulanması
|
10- |
Simüle süt mandibular molar dişlere ampütasyon kalitesi hazırlanması ve ve siman kaide maddesi yerleştirme
|
11- |
Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompomer uygulanması
|
12- |
Simüle süt maksiller molar dişlere ampütasyon kavitesi hazırlanması ve ve siman kaide maddesi yerleştirme
|
13- |
Siman kaide maddesi yerleştirilen dişlere kompomer uygulanması
|
14- |
Simüle daimi manbibular ve maksiller molar dişlere invaziv fissür örtücü kavite uygulaması
|
15- |
Kavitesi hazırlanan dişlere fissür örtücü uygulaması
|
16- |
Simüle daimi manbibular ve maksiller molar dişlere non invaziv fissür örtücü uygulaması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Daimi diş kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Süt dişi kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Süt dişi ampütasyon tedavisi kavite prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Daimi dişlerde fissür örtücü uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Süt dişlerine kompomer restorasyon uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Daimi diş kompozit restorasyonları hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
4
|
2
|
8
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
75
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
25
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Pediatric Dentistry-Pinkham
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları, Makaleler
|
|