Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > MESLEKİ İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE Birinci düzey VFT 650 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT KANBUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencileri Farmakoloji-Toksikolojide karşılarına çıkacak İngilizce terimlerle aşina kılmaktır.
Dersin tanımı Bu ders öğrencileri Farmakoloji-Toksikolojide karşılarına çıkacak İngilizce terimlere aşina olmayı öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Türkçe'den İngilizce'ye çeviri kuralları
2- Çeviri örnekleri (akademik)
3- Çeviri örnekleri (tıbbi)
4- Çeviri örnekleri (ilaç)
5- Teknik Kelime Bilgisi Çalışmaları
6- Teknik Kelime Bilgisi Çalışmaları
7- Teknik Kelime Bilgisi Çalışmaları
8- Ara sınav
9- Seminer hazırlama
10- Akademik yayın hazırlama
11- Akademik yayın hazırlama
12- Resmi mektup hazırlama
13- CV hazırlama
14- Prospektüs hazırlama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler mesleki ingilizce terimleri öğrenir.
2- Bu dersi alan öğrenciler kitaplardan ve makalelerden çeviri yapabilir.
3- Bu dersi alan öğrenciler sunum hazırlayabilirler.
4- Bu dersi alan öğrenciler ingilizce makaleleri anlayabilir.
5- Bu dersi alan öğrenciler ingilizce kitapları anlayabilir.
6- Bu dersi alan öğrenciler bir yabancı ülkelerdeki üniversitelerden bilgi alabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Janelle Cooper,An Advanced Course in Reading and Writing Skills,Think and Link,Edward Arnold Publishers London 1984.
Yardımcı Kaynaklar R R Jordan,Academic Writing Course,Collins Study Skills in English,London and Glasgow, 1986. Robert Barrass,Scientists Must Write,Science Paperbacks,Champan and Hall London 1978. Romon Ribes, Pablo R Ros,Medical English, Springer-Berlin, Germany 2006

Ders ile ilgili dosyalar