Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi(y.l) > SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR İkinci düzey İSE 512 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrenciler sosyal bilgiler dersinin farklı ülkelerdeki uygulamalarını tarihsel bir perspektif bağlamında kavrarlar.
Dersin tanımı Sosyal bilgiler dersinin ortaya çıkması, 20. Yüzyıl boyunca hangi yaklaşımların benimsendiği, günümüzde farklı ülkelerin nasıl bir sosyal bilgiler öğretimi verdikleri konuları üzerinde durulacaktır.

Dersin içeriği
1- Sosyal bilgiler dersinin ilk olarak ortaya çıkması süreci (sosyal şartlar ve buna bağlı olarak geliştirilen sosyal bilgiler anlayışı)
2- Dünyada benimsenmiş temel sosyal bilgiler yaklaşımları
3- Türkiye’de benimsenmiş sosyal bilgiler yaklaşımları
4- Günümüz ve gelecekte sosyal bilgiler dünyada ve Türkiye''''de nasıl bir yaklaşıma sahip olmalıdır?
5- Ülke incelemeleri
6- Ülke incelemeleri
7- Ülke incelemeleri
8- Ülke incelemeleri
9- Ülke incelemeleri
10- Ülke incelemeleri
11- Ülke incelemeleri
12- Ülke incelemeleri
13- Ülke incelemeleri
14- Genel değerlendirme
15- Final sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal bilgiler dersinin nasıl ne neden ortaya çıktığı kavranacaktır.
2- Dünyadaki temel sosyal bilgiler yaklaşımları kavranacaktır.
3- Türkiye’de sosyal bilgiler dersinin geçirdiği değişimler kavranacaktır.
4- Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları kavranacaktır.
5- Farklı ülkelerdeki sosyal bilgiler uygulamaları kavranacaktır.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8- Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9- Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10- Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11- Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 18 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öztürk, C. (2009) Farklı Ülkelerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programları, PegemA Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları

Ders ile ilgili dosyalar