Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MERYEM EREN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere biyokimya dersine temel teşkil edecek ve organizmada şekillenebilecek fiziksel ve kimyasal olaylar ve organizmada asit baz dengesinin düzenlenmesinde görevli mekanizmalar ile ilgili bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders atom, organizmadaki biyofiziksel olaylar, asit baz dengesi ve tampon sistemleri kapsamaktadır.
|
1- |
Atomun yapısı
|
2- |
Atomun yapısı
|
3- |
İzotoplar
|
4- |
İzotoplar
|
5- |
Radyoaktivite
|
6- |
Radyoaktivite
|
7- |
Su ve sulu çözeltilerin özellikleri
|
8- |
Su ve sulu çözeltilerin özellikleri
|
9- |
pH’nın belirlenmesi
|
10- |
Asitler
|
11- |
Bazlar
|
12- |
İndikatörler
|
13- |
Tamponlar
|
14- |
Tamponlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atom, izotop ve radyoaktiviteyi tanımlar ve yapıları hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Su metabolizması hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
|
3- |
Asit ve Bazları tanımlayabilir, reaksiyonlarını yazabilir.
|
4- |
İndikatörleri tanımlayabilir.
|
5- |
Tampon maddeleri tanımlar ve görevlerini bilir.
|
6- |
Tampon maddelerin görevlerini bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kalaycıoğlu L., B. Serpek, M. Nizamlıoğlu, N. Başpınar, A.M. Tiftik.
Biyokimya. 2. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000.
Ası T. Tablolarla Biyokimya. Cilt 1ve II. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1996.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Berg J. M., J. L. Tymoczko, Biochemistry. Fifth Ed. Freeman and Company, New York, 2002.
Nelson D. L., M.M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Third Ed. Worth Publishers, New York, 2000
Champe P.C., R.A. Harvey, Lippincott’s Illustrated Reviews Serisinden: Biyokimya. (Çeviri: Prof Dr. Tokullugil A., Uzm. Dr. M. Dirican, Uzm. Dr. E. Ulukaya ) 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 1997.
Prof Dr. Onat T., Prof Dr. K. Emerk, Temel Biyokimya. Cilt I. ve II., 2. Baskı, Saray Medikal Yayıncılık, İzmir, 1996
Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996.
Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.
|
|