Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > EĞİTİMDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İkinci düzey EGB 523 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE TOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Yönetimde insan kaynağının önemini kavrayabilme ve insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilme.
Dersin tanımı İnsan Kaynaklarına Giriş,İnsan Kaynakları Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji,Yönetime Katılma,Kariyer Yönetimi ve Planlaması,Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi,İnsan Kaynağının Geliştirilmesi.

Dersin içeriği
1- İnsan Kaynaklarına Giriş
2- İnsan Kaynakları Yönetimi
3- İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi
4- İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi
5- İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji
6- Ara Sınav
7- Yönetime Katılma
8- Kariyer Yönetimi ve Planlaması
9- Kariyer Yönetimi ve Planlaması
10- Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi
11- Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi
12- İnsan Kaynağının Geliştirilmesi
13- İnsan Kaynağının Geliştirilmesi
14- İnsan Kaynağının Geliştirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan Kaynakları Yönetimini açıklar
2- İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi ve Teknoloji kavramlarını tartışır
3- Performans Değerlendirme yöntemlerini inceler
4- Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi, Kariyer Yönetimi ve Planlamasını tartışır
5- İnsan Kaynağının Geliştirilmesi kavramını tartışır
6- Hizmet içi eğitim kavramının önemini tartışır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 20 20
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Açıkalın, Aytaç(2000). İnsan Kaynağının Yönetimi Geliştirilmesi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık Bingöl, Dursun(2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Açıkalın, Aytaç(2000). İnsan Kaynağının Yönetimi Geliştirilmesi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık Bingöl, Dursun(2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar