Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > İSTATİSTİK MEKANİK -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİK MEKANİK -I Birinci düzey FİZ 504 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe.
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GENÇASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Lisans eğitiminde alınan İstatistik Fizik dersinde takip edilen konuları biraz daha ileri düzeyde ve daha kapsamlıca el almak bu dersin amacını teşkil eder.
Dersin tanımı Klasik ve kuantum istatistik fiziğin temel prensipleri, Temel istatistik termodinamik kavramları, Kanonik dağılım ve uygulamaları, Maxwell-Boltzmann ve Boltzmann dağılımları, tek ve çift atomlu ideal gazlar gibi konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- İstatistik fiziğin temel prensipleri.
2- Temel olasılık bağıntıları, İstatistik bağımsızlık, Dağılganlık.
3- Sıcaklık, Adyabatik süreçler, Basınç.
4- Isı fonksiyonu (Entalpi).
5- Helmoltz serbest enerjisi.
6- Termodinamik potansyel (Gibbs serbest enerjisi).
7- Termodinamik nicelikler ve türevleri arasındaki bağıntılar.
8- Termodinamik nicelikler ve türevleri arasındaki bağıntılar.
9- Gibbs dağılımı.
10- Maxwell dağılımı.
11- Gibbs dağılımında serbest enerji ifadesi.
12- İdeal gazlar.
13- Klasik istatistikte Boltzmann dağılımı.
14- Eşbölüşüm teoremi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İstatistiğin fiziğin temel prensiplerini ele almak.
2- Klasik istatistik mekaniğin ve quantum istatistik mekaniğin kullanım alanları ele alınır.
3- Dört temel termodinamik bağıntıyı tanımlamak.
4- Dört temel termodinamik bağıntıyı diferensiyel formda elde etmek.
5- Termodinamik niceliklerin türevleri ve aralarındaki ilişkileri görmek.
6- Termodinamik eşitsizlikleri anlamak.
7- Gibbs dağılımı ve uygulamalarını görmek.
8- Maxwell dağılımı ve uygulamalarını ele almak.
9- Eşbölüşüm teoremini türetmek ve uygulama yapmak.
10- Tek atomlu ve çift ataomlu ideal gazlarla ilgili uygulamalar yapmak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 12 4 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 17 17
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Statistical Physics, 3rd Edition Part I, Landau Lifshitz, Course of Theoretical Physics, Volume 5, Pergamon Press, Oxford (1980).
Yardımcı Kaynaklar 1) Problems and Solutions on Thermodynamics and Statistical Mechanics, Yung-Kuo Lim, World Scientific (1990). 2) Statistical Physics I, Equilibrium Statistical Mechanics, Second Edition, M Toda, R. Kubo, N. Saito, Springer-Verlag (1992). 3) Introduction to Modern Statistical Mechanics, David Chandler, Oxford University Press (1987). 4) Stastistical Mechanics, An Advanced Course With Problems and Solutions, Ryogo Kubo, Nort-Holland Publishing Company (1981).

Ders ile ilgili dosyalar