Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HEMŞİRELİK ESASLARI II |
Üçüncü düzey |
HEM572 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif öğretim yöntemleri
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin hemşirelik felsefesi, temel kavramları ve hemşirelik sürecini kullanmayı amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Hemşireliğin temel felsefesi ve kavramlarını bilir.
|
1- |
Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
|
2- |
Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
|
3- |
Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
|
4- |
Hemşirelikte değerler ve inançlar
|
5- |
Hasta ve çalışan güvenliği
|
6- |
Ameliyat öncesi ve Sonrası Bakım
|
7- |
Uyku ve Hemşirelik bakımı
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Ağrı yönetimi ve Hemşirelik
|
10- |
Akılcı ilaç uygulamaları (Parenteral ilaç uygulamaları)
|
11- |
Tamamlayıcı ve alternatif tedaviler
|
12- |
Özbakım ve Yaşam kalitesi
|
13- |
Terminal dönem ve palyatif bakım
|
14- |
Hemşirelik esaslarıyla ilgili kanıta dayalı çalışmaların sunumu
|
15- |
Hemşirelik esasları dersinde laboratuar kullanımı ve uygulamalı ders anlatımı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel hemşirelik uygulamaları ile ilgili gelişmeleri bilir.
|
2- |
Hemşirelik Esasları dersi öğretimde konuya uygun öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini belirler.
|
3- |
Hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı uygular.
|
4- |
Teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
|
5- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
6- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
6
|
72
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
12
|
6
|
72
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
195
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki matbacılık. İzmir. 2005 • Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret AŞ. Ankara. 2004. Akça Ay F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar, ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul. 2011
Lynn P, Lebon M. (2011). Skills Checklists For Taylor’ s Clinical Nursing Skills. Lippincott Williams & Wilkins, 3. Edition, USA, p. 72-74.
Potter PA, Perry AG, Stockert P. et al. (2012). Fundamentals of Nursing. The C.V. Mosby Company, 8th Edition, p. 565- 643.
Sabuncu N, Akça Ay F. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Baskı, İstanbul, s. 260- 266.
Taylor CR, Lillis C, LeMone P. et al. (2010). Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care. Wolters Kluwer Health, 7th Edition, p. 722-740.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Potter P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Aşti TA, Karadağ A (Çev. Edt.) Nobel Kitabevi, İstanbul
|
|