Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > HEMŞİRELİK ESASLARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEMŞİRELİK ESASLARI II Üçüncü düzey HEM572 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli İnteraktif öğretim yöntemleri
Dersin amacı Öğrencinin hemşirelik felsefesi, temel kavramları ve hemşirelik sürecini kullanmayı amaçlar.
Dersin tanımı Hemşireliğin temel felsefesi ve kavramlarını bilir.

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
4- Hemşirelikte değerler ve inançlar
5- Hasta ve çalışan güvenliği
6- Ameliyat öncesi ve Sonrası Bakım
7- Uyku ve Hemşirelik bakımı
8- ARA SINAV
9- Ağrı yönetimi ve Hemşirelik
10- Akılcı ilaç uygulamaları (Parenteral ilaç uygulamaları)
11- Tamamlayıcı ve alternatif tedaviler
12- Özbakım ve Yaşam kalitesi
13- Terminal dönem ve palyatif bakım
14- Hemşirelik esaslarıyla ilgili kanıta dayalı çalışmaların sunumu
15- Hemşirelik esasları dersinde laboratuar kullanımı ve uygulamalı ders anlatımı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel hemşirelik uygulamaları ile ilgili gelişmeleri bilir.
2- Hemşirelik Esasları dersi öğretimde konuya uygun öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini belirler.
3- Hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı uygular.
4- Teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
5- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
6- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 12 6 72
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     195
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki matbacılık. İzmir. 2005 • Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret AŞ. Ankara. 2004. Akça Ay F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar, ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul. 2011 Lynn P, Lebon M. (2011). Skills Checklists For Taylor’ s Clinical Nursing Skills. Lippincott Williams & Wilkins, 3. Edition, USA, p. 72-74. Potter PA, Perry AG, Stockert P. et al. (2012). Fundamentals of Nursing. The C.V. Mosby Company, 8th Edition, p. 565- 643. Sabuncu N, Akça Ay F. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Baskı, İstanbul, s. 260- 266. Taylor CR, Lillis C, LeMone P. et al. (2010). Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care. Wolters Kluwer Health, 7th Edition, p. 722-740.
Yardımcı Kaynaklar Potter P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Aşti TA, Karadağ A (Çev. Edt.) Nobel Kitabevi, İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar