Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Atık suyun tanımını ve iyileştirme süreçlerini ve yeniden kullanımını anlamak.
|
Dersin tanımı
|
Atıksuların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımına giriş, yüzeysel ve yer altı sularının kirlenmesi, su ihtiyaçları, Atıksuların yeniden kullanımı uygulamaları; içme suyunda, tarımda, sulamada, yer altı suyu depolamada yeniden kullanım. İyileştirme teknolojisinin seçimi, sağlık riski.
|
1- |
Atık suyun tanımı ve belli başlı su kirleticileri
|
2- |
Atık suların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımına giriş
|
3- |
Yüzeysel ve yer altı sularının kirlenmesi
|
4- |
Su ihtiyaçları ve kaynak dağılımı
|
5- |
Suyun yeniden kullanımı için arıtma ihtiyaçları ve Atık suların yeniden kullanımı uygulamaları
|
6- |
Tarımda, sulamada ve endüstride kullanım
|
7- |
Yer altı suyu depolamada ve rekreasyon amaçlı kullanımı ve bu konudaki örnekler
|
8- |
İyileştirme teknolojileri
|
9- |
Atık suların fiziksel ve kimyasal arıtım süreçleri
|
10- |
Atık suların biyolojik arıtım süreçleri ve bitkilerin kullanımı
|
11- |
Örnek bazı atık su arıtma tesisleri
|
12- |
Sağlık riski değerlendirmesi
|
13- |
Atık suyun yeniden kullanımı örnekleri
|
14- |
Atık suyun yeniden kullanımı örnekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atık su kavramını anlamak
|
2- |
Atık suların yeniden kullanımı hakkında bilgi edinmek
|
3- |
Atık suların tarımda kullanımını kavramak
|
4- |
Atık suların sulamada kullanımını kavramak
|
5- |
Atık suların endüstride kullanımını kavramak
|
6- |
Atık su arıtma tesislerinin işleyişini öğrenmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
20
|
40
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
15
|
45
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ecology, Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ., Sevaşçı, S., Paslı, N. And Kaynaş, S., Ankara, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1,Environmental Pollution, Akman, Y., Ketenoğlu, O., Evren, H., Kurt, L., Düzenli,S., Palme, 2000, Ankara.
2. Effect of Heavy Metal Pollution on Plants, Lepp,N.W., Applied Science Publishers, London and New Jersey.
|
|