Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Atık suyun tanımını ve iyileştirme süreçlerini ve yeniden kullanımını anlamak.
|
Dersin tanımı
|
Atıksuların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımına giriş, yüzeysel ve yer altı sularının kirlenmesi, su ihtiyaçları, Atıksuların yeniden kullanımı uygulamaları; içme suyunda, tarımda, sulamada, yer altı suyu depolamada yeniden kullanım. İyileştirme teknolojisinin seçimi, sağlık riski.
|
1- |
Atık suyun tanımı ve belli başlı su kirleticileri
|
2- |
Atık suların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımına giriş
|
3- |
Yüzeysel ve yer altı sularının kirlenmesi
|
4- |
Su ihtiyaçları ve kaynak dağılımı
|
5- |
Suyun yeniden kullanımı için arıtma ihtiyaçları ve Atık suların yeniden kullanımı uygulamaları
|
6- |
Tarımda, sulamada ve endüstride kullanım
|
7- |
Yer altı suyu depolamada ve rekreasyon amaçlı kullanımı ve bu konudaki örnekler
|
8- |
İyileştirme teknolojileri
|
9- |
Atık suların fiziksel ve kimyasal arıtım süreçleri
|
10- |
Atık suların biyolojik arıtım süreçleri ve bitkilerin kullanımı
|
11- |
Örnek bazı atık su arıtma tesisleri
|
12- |
Sağlık riski değerlendirmesi
|
13- |
Atık suyun yeniden kullanımı örnekleri
|
14- |
Atık suyun yeniden kullanımı örnekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atık su kavramını anlamak
|
2- |
Atık suların yeniden kullanımı hakkında bilgi edinmek
|
3- |
Atık suların tarımda kullanımını kavramak
|
4- |
Atık suların sulamada kullanımını kavramak
|
5- |
Atık suların endüstride kullanımını kavramak
|
6- |
Atık su arıtma tesislerinin işleyişini öğrenmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
|
3- |
Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
|
|
4- |
Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
|
|
5- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
7- |
Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
|
|
8- |
Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
|
|
9- |
Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
20
|
40
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
15
|
45
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ecology, Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ., Sevaşçı, S., Paslı, N. And Kaynaş, S., Ankara, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1,Environmental Pollution, Akman, Y., Ketenoğlu, O., Evren, H., Kurt, L., Düzenli,S., Palme, 2000, Ankara.
2. Effect of Heavy Metal Pollution on Plants, Lepp,N.W., Applied Science Publishers, London and New Jersey.
|
|