Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > ATIK SULARIN İYİLEŞTİRİLMESİ VE YENİDEN KULLANIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATIK SULARIN İYİLEŞTİRİLMESİ VE YENİDEN KULLANIMI Üçüncü düzey BİY 614 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Atık suyun tanımını ve iyileştirme süreçlerini ve yeniden kullanımını anlamak.
Dersin tanımı Atıksuların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımına giriş, yüzeysel ve yer altı sularının kirlenmesi, su ihtiyaçları, Atıksuların yeniden kullanımı uygulamaları; içme suyunda, tarımda, sulamada, yer altı suyu depolamada yeniden kullanım. İyileştirme teknolojisinin seçimi, sağlık riski.

Dersin içeriği
1- Atık suyun tanımı ve belli başlı su kirleticileri
2- Atık suların iyileştirilmesi ve yeniden kullanımına giriş
3- Yüzeysel ve yer altı sularının kirlenmesi
4- Su ihtiyaçları ve kaynak dağılımı
5- Suyun yeniden kullanımı için arıtma ihtiyaçları ve Atık suların yeniden kullanımı uygulamaları
6- Tarımda, sulamada ve endüstride kullanım
7- Yer altı suyu depolamada ve rekreasyon amaçlı kullanımı ve bu konudaki örnekler
8- İyileştirme teknolojileri
9- Atık suların fiziksel ve kimyasal arıtım süreçleri
10- Atık suların biyolojik arıtım süreçleri ve bitkilerin kullanımı
11- Örnek bazı atık su arıtma tesisleri
12- Sağlık riski değerlendirmesi
13- Atık suyun yeniden kullanımı örnekleri
14- Atık suyun yeniden kullanımı örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Atık su kavramını anlamak
2- Atık suların yeniden kullanımı hakkında bilgi edinmek
3- Atık suların tarımda kullanımını kavramak
4- Atık suların sulamada kullanımını kavramak
5- Atık suların endüstride kullanımını kavramak
6- Atık su arıtma tesislerinin işleyişini öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ecology, Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ., Sevaşçı, S., Paslı, N. And Kaynaş, S., Ankara, 2000
Yardımcı Kaynaklar 1,Environmental Pollution, Akman, Y., Ketenoğlu, O., Evren, H., Kurt, L., Düzenli,S., Palme, 2000, Ankara. 2. Effect of Heavy Metal Pollution on Plants, Lepp,N.W., Applied Science Publishers, London and New Jersey.

Ders ile ilgili dosyalar