Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > ÇAĞDAŞ FELSEFE TEORİLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ FELSEFE TEORİLERİ II Birinci düzey SOS486 Seçmeli 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ...
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ZEHNİ ÖZMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SEDAT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ....
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı 20. yüzyıl felsefesinin temel akımları
Dersin tanımı 20. yüzyıl felsefesinin temel problemlerini farklı filozof ve akımlardan hareketle ortaya koyar

Dersin içeriği
1- 20. Yüzyıl felsefesinin genel özellikleri
2- Nietzsche Felsefesi
3- Bergson Felsefesi
4- Pragmatizm (W. James, J. Dewey)
5- Analitik Felsefe (Wittgenstein)
6- Mantıkçı Pozitivizm (Frege, Russsel)
7- söz edimleri kuramı austin
8- Vize Sınavı
9- K.R.Popper Felsefesi
10- Husserl ve Fenomenoloji
11- Heidegger Felsefesi
12- Schiller Felsefesi
13- Kierkegaard ve varoluşçuluk
14- sartre ve varoluşçuluk
15- marcel ve varoluşçuluk
16- final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 20. Yüzyıl filozofları hakkında bilgi sahibi olur
2- Çağdaş felsefenin temel problemlerini bilir
3- Çağdaş felsefenin temel problemleri hakkında eleştirel bir sorgulama gerçekleştirebilir.
4- 20. ve 21. yüzyıl felsefi akımlarını bilir.
5- Gelecek döneme ilişkin felsefi projeksiyon geliştirecek yetkinliğe ulaşır
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bedia Akarsu- Çağdaş Felsefe
Yardımcı Kaynaklar ........

Ders ile ilgili dosyalar