Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > GÖRÜNTÜ SAHTECİLİĞİ TESPİTİ TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRÜNTÜ SAHTECİLİĞİ TESPİTİ TEKNİKLERİ Üçüncü düzey BİM 636 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET NUSRET TOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET NUSRET TOPRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Sayısal görüntü sahteciliği ve sahtecilik tespiti hakkında doktora öğrencilerinin bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Sayısal görüntü sahtecilik yöntemlerinin incelenmesi, aktif ve pasif görüntü sahteciliği tespit yöntemleri, kopyala-yapıştır, görüntü ekleme-silme sahteciliklerinin tespit edilmesi, derin sahtecilik tespiti teknikleri, görüntü sahteciliği tespiti uygulamalarının gerçekleştirilmesi.

Dersin içeriği
1- Görüntü Sahteciliği Tespitine Giriş
2- Piksel Tabanlı Görüntü Sahteciliği
3- Format Tabanlı Görüntü Sahteciliği
4- Kamera Tabanlı Görüntü Sahteciliği
5- İstatistik Tabanlı Görüntü Sahteciliği
6- Geometri Tabanlı Görüntü Sahteciliği
7- Fizik Tabanlı Görüntü Sahteciliği
8- Arasınav
9- Aktif Görüntü Sahteciliği Tespit Teknikleri
10- Pasif Görüntü Sahteciliği Tespit Teknikleri
11- Kopyala-Yapıştır Sahteciliği Tespit Teknikleri
12- Görüntü Ekleme Sahteciliği Tespit Teknikleri
13- Derin Sahtecilik Tespit Teknikleri
14- Görüntü Sahteciliği Tespiti Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Görüntü Sahteciliği hakkında bilgi sahibi olma
2- Görüntü Sahteciliği hakkında bilgi sahibi olma
3- Görüntü Sahteciliği Tespiti türleri hakkında bilgi sahibi olma
4- Görüntü Sahteciliği Tespiti türleri hakkında bilgi sahibi olma
5- Görüntü Sahteciliği Tespiti uygulamaları gerçekleştirebilme
6- Görüntü Sahteciliği Tespiti uygulamaları gerçekleştirebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Farid, Hany. Photo forensics. MIT press, 2016.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -