Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE NANOTEKNOLOJİSİ |
Üçüncü düzey |
EAK 625 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecektir.
|
Dersin amacı
|
Nanoteknolojinin çevre uygulamaları, son zamanlarda oldukça önem kazanmıştır. Bu ders ile öncelikle nanoteknolojilerin bugün geldigi son durumdan, çevreye duyarlı üretim tekniklerinden, insana ve çevreye olan muhtemel etkilerinden ve gelecekte bu konuda yapılması gerekli bilimsel araştırmalar ve yasal düzenlemelerden bahsedilmesi ve çevreye ve insanlara duyarlı bir çevre nanoteknolojisi gelişiminin sağlanması için bilimsel bir altyapının oluşturulması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Çevre nanoteknolojisine yönelik temel bilgiler, uygulama alanları ve son yaklaşımlar
|
1- |
Çevre nanoteknolojisine giriş
|
2- |
Çevreye duyarlı üretim teknikleri kullanılarak malzemelerin üretilmesi
|
3- |
Nanoölçekteki teknolojilerin çevre kirliliği üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri
|
4- |
Nanoölçekteki teknolojilerin çevre kirliliği üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri
|
5- |
Çevre teknolojilerinde nanoteknolojilerin önemi
|
6- |
Çevre teknolojilerinde nanoteknolojilerin önemi
|
7- |
Vize
|
8- |
Nanosensörler
|
9- |
Nanopartiküllerin çevreye etkileri
|
10- |
Nanopartiküllerin insana etkileri
|
11- |
Nanopartiküllerin temel özellikleri
|
12- |
Nanopartiküllerin karakterizasyonu
|
13- |
Nanopartiküllerin karakterizasyonu
|
14- |
Nanoteknoloji ile ilgili olarak gelecekte yapılması gerekli bilimsel araştırmalar ve yasal düzenlemeler
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nanoteknolojisiye yönelik temel bilgiler öğrenir
|
2- |
Nanoteknolojisiye yönelik uygulama alanları öğrenir
|
3- |
Nanoteknolojisiye yönelik son yaklaşımları öğrenir
|
4- |
Çevre nanoteknolojisine yönelik temel bilgiler öğrenir
|
5- |
Çevre nanoteknolojisine yönelik uygulama alanları öğrenir
|
6- |
Çevre nanoteknolojisine yönelik son yaklaşımları öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
4- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
6- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
2
|
16
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
12
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
28
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
10
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Wiesner, M.R., Bottero, J., Environmental Nanotechnology, McGraw Hill, 2007.
2. Thedore, L., Kunz, R.G., Nanotechnology: environmental implications and solutions, John Wiley & Sons Inc. 2005.
3. Goldman, L., Coussens, C., Implications of nanotechnology for environmental health research, The National Academic Press, Washington D.C., 2005.
|
|