Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (doktora) > GÜNDELİK HAYAT VE MEDYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜNDELİK HAYAT VE MEDYA Üçüncü düzey GAZ 620 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Medya gündelik hayatın her alanı etkileyen ve hayatın her alanından etkilenen bir yapıdır. Hem dönüştüren hem de gündelik hayattan etkilenerek dönüşen bir yapı olarak medya mercek altına alınmaktadır.
Dersin tanımı Etkileme ve yönlendirme işlevlerine sahip olan medyanın, gündelik hayatı nasıl etkilediği ve yönlendirdiği ve bu etkileme ve yönlendirme işlevleri sonucunda gündelik hayatın nasıl değişip dönüştüğünü ortaya koyan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı ve amaçları
2- Gündelik hayat ve medya kavramlarına genel bakış
3- Gündelik Hayat nedir? Gündelik hayatın eleştirisi
4- Gündelik Hayatın Eleştirisi
5- Gündelik hayat ve Medya İlişkisi
6- Gündelik Hayat ve Medya İlişkisi
7- Gündelik Hayatın Medya Tarafından Kurgulanması
8- Vize
9- Gündelik Hayatın Medya Tarafından Dönüştürülmesi
10- Gündelik Hayatın Dönüşümünde Tüketim ve Medya
11- Gündelik Hayatın Dönüşümünde Reklamlar ve Sinema
12- Tüketim Kültürü ve Medya
13- Gündelik Hayat, Medya ve Mekan
14- Gündelik Hayat ve Kültür Endüstrisi
15- Gündelik Hayat ve Yapay Zeka
16- Final
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gündelik hayatın kuramsal çerçevesini öğrenir.
2- Gündelik hayata eleştirel bakış açısı kazanır.
3- Gündelik hayatla ilgili disiplinlerarası kavramları bilir.
4- Gündelik hayata dair güncel olayların eleştirisini yapar.
5- Gündelik hayat ve medya ilişkisini kavrar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları, Henri Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar