Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji (doktora) > MATEMATİK TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK TARİHİ II Üçüncü düzey MAT306 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUAMMER KULA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUAMMER KULA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tarihdeki uygarlıklarda bilim ve matematik çalışmaları hakkında bilgi edinmek .
Dersin tanımı Mezopotamya, Mısır, Eski Yunan, Romalılar, Skolastik dönem, Karanlık çağ, Ortaçağ, İslam dünyası ve Rönesans döneminde bilim ve matematik.

Dersin içeriği
1- Mezopotamya da bilim
2- Mısır da Bilim
3- Eski Yunanda Bilim
4- Romalılarda bilim
5- İslam Tarihi ve bilim
6- Helenistik dönmede bilim
7- Skolastik dönemde bilim
8- Ara Sınav
9- Karanlık ve Ortaçağ da bilim
10- Endülüs de bilim
11- Rönesans dönemi bilim
12- Rönesans dönemi bilim
13- Yakın çağ da bilim
14- Gelecekte bilim ve matematik.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik Tarihi öğretiminin önemini açıklar.
2- Bilim tarihinde matematiğin yerini belirler.
3- Matematikteki kavramların tarihi gelişimini sınıflandırır.
4- Matematiğe katkısı olan bilim adamlarını tanır.
5- Günümüz matematiğini tarihi süreçte karşılaştırır.
6- Matematik ile diğer bilim dalları arasındaki farklılıkları ayırt eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Göker, Lütfi; Matematik Tarihi ve Türk-İslam Matematikçilerinin Yeri, M.E.B. Yayınları, No 3026, 1997 , İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar [2] Ekmikçioğlu,Mehmet; Trigonometrinin Tarihi gelişimi, M.E.B. Yayınları, No 189, 1992 , İstanbul. [3] Göker, Lütfi; Matematik Tarihi, Kültür Bakanlığı Yayınları, No 1017, 1989 , Ankara .

Ders ile ilgili dosyalar