Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 Birinci düzey KVBH 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZAFER GÖNÜLALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Zafer GÖNÜLALAN; Prof. Dr. Aylin KASIMOĞLU DOĞRU; Doç. Dr. Yeliz YILDIRIM; Doç. Dr. Naim DENİZ AYAZ; Doç. Dr. Nurhan ERTAŞ ONMAZ; Yrd. Doç. Dr. Harun HIZLISOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uzmanlık alan dersi,tez danışmanı olduğu lisansüstü öğrencilerinin tez dönemi süresince bilgi,beceri ve tutum kazanmasını sağlamak amacıyla açılır.
Dersin tanımı Lisansüstü düzeyde araştırma konusunun tez çalışması olarak belirlenip tez projesinin hazırlanması,tezin materyal,metot,literatür bilgileri ve diğer araştırma konularının danışmanla birlikte düzenlenmesi ve hazırlanmasını içerir.

Dersin içeriği
1- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
2- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
3- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
4- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
5- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
6- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
7- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
8- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
9- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
10- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
11- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
12- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
13- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
14- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirmek
2- Alanı ile karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözmek
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek
4- Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenmek
6- Araştırma sonuçlarının yayın haline getirme kurallarını öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar